Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

AC hotel Birmingham, fin utsikt från fjärde våningen i mitt king deluxe rum.
20250516_132553.jpg

Radisson blu South Kensington tror jag den heter. Bara utsidan, insidan inte mycket att skryta med. Snarare Radisson blä än blu. Obefintlig a/c, sprucket handfat och dörr till rummet som bättre hade passat på en saloon eller offentlig toalett. Detta trots "uppgradering"
Visa bifogad bild 164853
Kan verkligen hålla med om ditt omdöme.
Jag bodde på det där hotellet några nätter hösten 2012 - redan då var det slitet, nergånget och allmänt skräpigt.
Jag blev förresten "inlåst" i mitt eget rum när dörren gick i baklås och inte kunde öppnas - inifrån :eek:
Jag hade rum på första våningen med en liten balkong ut mot gatan och såg framför mig hur jag skulle "räddas ner" med hjälp av brandkårens stege. Inte alltför högt, så det skulle väl ha fungerat.
Men hotellet valde i stället att bryta sig in genom dörren från korridoren - och lovade sen att fixa ett nytt lås tills jag kom tillbaka till hotellet, senare på dagen.
Det kändes väl "så där" att lämna väskor och annat i ett olåst rum, men när jag återkom på eftermiddagen hade låset bytts ut och ingenting var försvunnet, så jag kunde pusta ut.

Toppen