Köper man hela resan på en biljett så borde det väl vara den som säljer biljettens ansvar att inte sälja biljetter med för kort anslutningstid? Blir ju garanterat annorlunda om man köper separata biljetter.
Ja förutsatt att rullbanden hålls igång. Då jag gick från T4 till T5 så var ju två av tre band av. Blir ju också bättre när ombyggnaden är klar så man kan kliva på bussen vid T5 och inte som nu först behöver gå T4 till T5 på insidan av säkerhetskontrollen för att sedan gå tillbaka samma väg som...
Sist jag landade på Arlanda så gick planet in på T4. Sedan måste man gå ända bort till T5 för att det bara är där som det går att komma ut nu. I gången emellan terminalerna så var två av tre rullband ur funktion. Sedan stannar tydligen inga bussar på T5 utan jag fick gå tillbaka till T4 genom...
Nej på dom flesta linjer med tåg under 2 1/2 timmar i Sverige så har ju flyget slagits ut naturligt eftersom flyglinjerna inte längre blir lönsamma att flyga på. Flygen Stockholm till Norrköping och Linköping har ju försvunnit främst genom konkurrensen från X2000 och flyglinjen Örebro-Stockholm...
Utför man verkligen utbildning med passagerare ombord? Är det ens tillåtet? Sker inte sådan utbildning dessutom till 99% i flygsimulator?
På den tiden fanns väl dock inte "Flight mode" utan det var väl fullt på eller helt av som gällde på dom flesta enheter.
Det som talar emot detta är ju att man främst byggt Pre Clearence i länder som t ex Kanada. Är ju knappast därifrån som det kommer icke önskvärda personer och icke önskvärda därifrån kan ju i princip bara traska över gränsen långt från kontrollerna. Finns ju knappast några hinder efter den...
Personal som skall jobba i området kommer knappast att gå igenom samma procedur som resenärer eftersom dom inte skall resa till USA. Säkerhetskontrollen naturligtvis men knappast passkontrollen.
Dom kommer knappast behöva förtulla mat avsedd att ätas i en lounge eller ett kafé på Arlanda.
Tvivlar starkt på svenska myndigheter skulle tillåta något sådant på svensk mark. Blir väl antagligen att man överlämnas till svensk polis om dom t ex hittar narkotika.
Man har ju för det mesta en hel del väntetid på avreseflygplatsen vilket man sällan har då man landat och det är bara dom resenärer som kliver på, på Arlanda som man kan hamna bakom i kön om man klarar av procedurerna före avresa. Vid landning så kan det ju ha landat ett stort antal jumbojet...
Även om dom litar på den svenska kontrollen så måste dom lita på kontrollen i princip alla Shengenländer för att släppa in folk i Pre Clearence utan kontroll. Alla resenärer från Shengenländerna släpps ju rakt in i gateområdet på Arlanda.
Resenärer från destinationer utanför Shengen släpps väl...
Nej inte om du avslutar din resa på t ex JFK men om du skall byta plan måste du igenom säkerhetskontrollen på nytt om det inte är Pre clearence eftersom du efter passkontroll och tull dumpas mer eller mindre direkt ut på landside på amerikanska flygplatser. Är det Pre clearence så hamnar man ju...
Å andra sidan får man väl gå igenom 2 säkerhetskontroller på Arlanda antar jag. Först den vanliga och sedan Pre clearensens säkerhetskontroll och då är ju vinsten inte lika stor längre. Fördelen är väl dock att det antagligen är kortare köer i Pre clearensen jämfört med att köa i passkontroll på...