Vi sitter inte tillsammans. Vi är nu på 5-7H, innan senaste flytten satt vi på 4-6H (dessförinnan 2A, 3A, och 4H. Från början satt alla på rad 2).
Den här flytten spelar alltså ingen roll för oss. Den här viktiga personen måste resa med ett jäkla entourage som uppenbarligen växer...
Gör ett nytt försök med slutreplik.
Har du lågt ställda förväntningar är det enklare att bli positivt överraskad...;-)
Jag förväntar mig bättre service i biz än i economy precis som jag förväntar mig en bättre matupplevelse på AG än hos den lokala Indiern. Likaså utgår jag från att servicen är...
Slutreplik. Ingen förståelse här inte. Snarare får jag känslan av att ni uppfattar mig som gnällig och att ni tycker SAS hanterat detta korrekt trots att vi pratar om biljetter till ett värda av ca 70´. Tack för visat intresse.
Vi är självklart inte viktigare än någon annan men det känns som om att man kunnat hantera detta smidigare. Aldrig bra med missnöjda passagerare i business och vore jag SAS skulle jag föredra en (1) som eventuellt blir besviken i stället för som nu en hel familj. Får helt enkelt sänka mina redan...
Tack för svar @agehall @EBGGOT . Om det händer titt som tätt ljuger alltså SAS när de säger att de aldrig sett detta tidigare, proffsigt!
Hade haft betydligt enklare att acceptera detta om någon på SAS tagit sig tiden att förklara vad som hänt (utan att avslöja allt för mycket). Finns...
När jag kollade vår ARN-LAX bokning upptäckde jag att SAS ändrat seatingen. Vi sitter helt plötsligt på 2a, 3a och 4h. Vi vill självklart sitta så nära varandra som möjlig under en lång flygning som denna och vår dotter är "bara" 13 är.
Vad säger nu SAS? Jo vi är flyttade av "security reasons"...
När jag loggade in på SAS såg jag att jag har en outnyttjad voucher från förra året trots att jag redan utnyttjat den jag fått. Spenderade visserligen över 300´ men har bara premiumkortet. Enligt 018-numret är det bara att tuta och köra, ingen risk att de drar tillbaka den så här långt i...
Sorry att jag var lite otydlig, vi är 3 pers som åker.Jag reser D alla sträckor och min dotter D+U osv. Alla klasser som jag skrivit ser ut att ge 200%. Stämmer att Lufthansa och SAS är inblandade i resan.
Nu ska vi se om jag har fattat detta korrekt.
Vi flyger med Singapore airlines ARN-FRA-SIN, SIN-CPH-ARN i bokningsklass D,D+U och D+J (tre bokningar).
Totalt blir detta 13.700 miles. Betyder det att vi får 27.400 poäng?
Nu har jag pratat med HÖG chef, biljetterna är inte släppta i klass X och I. Även om de fortfarande kan släppas så väl detta så nära en black out man kan komma. Får väl glädjas över att jag lyckats boka 3 år på raken men från och med nu är det andra flygbolag som gäller.
Ingen har bekräftat att det är en blackout period, det har bara konstaterats att det inte finns eller har funnits några biljetter under denna period. Huruvida jag pratat med en "random mellanchef" eller inte kan jag inte svara på men ska försöka bringa klarhet i det imorgon.
Citerar mig själv med en liten uppdatering. Har lyckat etablera kontakt med en Manager på SAS som säger att det mycket riktigt inte släppts några bonusbiljetter denna period till USA. Hen misslyckades med att ta reda på varför under dagen, men lovade att återkoppla så fort hen vet mera.