Något du är särskilt mer orolig för? Tror SAS/Amex inte är överdrivet intresserade av vad som diskuteras här på forumet. Visst dom kollar nog då och då och alla ev. större kryphål har dom redan järnkoll på. Anledningen till att dom inte ändar är är helt enkelt att trots kryphål gynnas dom av nya...
Kom på ett annat villkorsbrott jag gjort mig skyldig till där det inte är omöjligt att andra på forumet handlat på samma sätta. Jag lät mig värvas för Amex Elite i en värvningskampanj. Både jag och min vän skulle få runt 100 000 poäng för besväret. Detta trots än att det inte riktigt hade gått 1...
Moralfrågan igen:
Många som reser gör ju det till exempel för att komma iväg att åka skidor. Att låna ut ett personligt liftkortet mellan personer i familjen är ofta ett villkorsbrott och kan leda till indraget skidpass. Att åka utanför uppmarkerade leder är också ett villkorsbrott och även det...
Ledsen om någon är irriterad på att jag tjatar vidare. Ser detta mer som ett forum som i första hand ska finns till stöd för den vanliga mer eller mindre moraliska flygresenären. Där vi tillsammans resonerar oss fram till vad som känns schyst och inte schyst. Storbolagen klarar sig nog alldeles...
Klipper in hela sektionen för villkor för kupong hos SAS på svenska för att gör det lättare för oss alla.
Är ingen jurist men lite kort kan man säga att detta är inte ett traditionellt avtal med ev. formuleringar om avtalsbrott. Detta är mera uppsatta villkor för en transport där underlåtes att...
Tack Jane Insane för att du ryckte ut. Det värmer! Känner mig rätt skamsen efter alla tillrättavisningar men det är väl det som är meningen. Har flera gånger bett om ursäkt för att jag inte lyckades checkade ut sista sträckan. Försökte på flera sätt och jag tycker att det är en stor brist att...
Det där lät dramatiskt med att sätta det i system. Är mer nyfiken på det konsumenträttsliga? Alla har det kanske inte lika välbeställt som er här på forumet och 2000k per person är mycket för en barnfamilj. Kan vi inte försöka hålla oss till vad som är rätt eller fel i förhållande till...
Är det någon som vet hur detta ser ut rent juridiskt? Har det drivits någon process? Någon som vet hur resevillkoren ser ut avseende detta? Normalt skulle jag säga att det är svårt för ett bolag att kunna påvisa en skada på en produkt eller tjänst som man betalt för till fullo men sedan inte...
Yes, du har rätt. Det var klantigt. Försökte i alla fall flera gånger i appen och ringde in men där var det 30 min kö mot normala 5 min. Ska sköta det snyggare nästa gång.
Vad är själva grunden till att dom prissätter så här? Att sälja 2 relativt långa ben inom Europa för under 700kr/ben kan ju inte ens täcka direkta kostnader för bränsle, skatter och flygplatsavgifter? Har prisoptimeringsmodellerna blivit för avancerade för dem själva?
Väcker ju en rad intressanta frågor.
Kan utan omsvep säga att jag var för snål. Att boka PMI-ARN-HEL var c:a 2 000kr billigare än att boka PMI-ARN.
Flygbolagen lägger ju rätt mycket resurser på att maximera prisbilden mot oss konsumenter. Är det inte rimligt att vi också kan använder sökmotorer...
Dom ringde faktiskt från gaten och lät rejält upprörda. Det här är inte bra....bla..bla..bla
Försökte se till se till att vi inte var incheckade på sista benet. Men förgäves. Gick inte via appen och när jag ringde var det +30 minuter väntetid.
Vi för se vad som händer....