Senaste material av DRG

  1. D

    SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer?

    Om kunderna inte är villiga att betala de priser SAS initialt sätter får man sänka priset så man har ett utbud som möter efterfrågan, det är så det brukar fungera i en marknadsekonomi. Om sedan det pris som motsvarar efterfrågan är för lågt för att upprätthålla lönsamhet, ja då får man omvärdera...
  2. D

    Plus Pro-biljetter nu gratis ändringsbara samma dag

    Detta lär ju inte göra det mindre fullt på de tidiga kvällsflygningarna från Köpenhamn…. Devalverar ju Diamondförmånen en del eftersom färre platser lär finnas kvar med kort varsel när ett möte slutar tidigt. Förstår iofs att SAS vill tjäna pengar, men ändå surt.
  3. D

    Trafikvarningstråden

    Fint folk går först
  4. D

    Trafikvarningstråden

    Nu öppnar de igen här
  5. D

    Trafikvarningstråden

    15 flyg står tydligen på marken och väntar i Köpenhamn
  6. D

    Trafikvarningstråden

    De har tydligen möte om det nu enligt personalen här. Antar att personalen så Småningom när sin maxtid för detta är ju sista flighten.
  7. D

    Trafikvarningstråden

    Märkligt de boards de alla planen för de verkar ha vetat om drönarna redan innan min boarding började
  8. D

    Trafikvarningstråden

    Är på SK1474 till OSL. Också på marken med stängda dörrar
  9. D

    Trafikvarningstråden

    Flygplatsen stängs till 02:00
  10. D

    Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

    Att de ger vissa dubbla vändor med 20.000 statuspoäng och även till dem som skaffar kortet före 1 april är nog ganska smart. Ger goodwill för kortet och eftersom det är statuspoäng är nog kostnaden för förmånen ganska låg, eftersom många som har elite i alla fall kommer att kvalificera för guld...
  11. D

    Air France tar över SAS lounge på Newark (EWR)?

    Enig att loungen var rätt trist. Problemet var ju dock att den alltid också var väldigt full. Det kan väl bli ännu värre nu om AF resenärer skall nyttja den? ( med brasklapp att de kanske redan var där även när den var SAS brandad, har inte varit på EWR efter alliansbytet)
  12. D

    Stora ändringar till British Airways Executive Club fr.o.m 1-APRIL-2025

    Jag ser detta mer som ett sätt att komma bort från att ha stora lounger och att personer som åker ekonomi kommer in i loungerna. De som köper C biljetter och uppåt har ju ändå lounge och då kan man anpassa storleken och kostnaderna efter det antalet resenärer. Det måste vara extremt olönsamt när...
  13. D

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

    Detta är jag helt enig i och flygen till Köpenhamn är dessutom alltid väldigt fulla överhuvudtaget. Det har blivit svindyrt att boka med mindre än två veckors varsel till Köpenhamn. Priserna ligger nu ofta mellan 3-4000 kr en väg för flygen kring klockan 8 eller hem vid 17-18. Jag kan förstå att...
  14. D

    Frågor om att boka Eurobonus award resa

    Tittar lite på bokningar med kort varsel nu kring nyår med sky team. När jag söker noterar jag att sökningar först kommer fram för bokningar 4 dagar fram i tiden i SAS sökmotor. Ibland kommer tidigare datum upp i kalendern, men då kommer felmeddelande upp och det får inte att söka. Har det varit...
  15. D

    SAS livebud för uppgradering

    Kan ju vara någon som har en massa poäng som snart går ut och inte har andra saker att bränna dem på. Men håller med om att det är märkligt att så många budar så högt.
Toppen