Det kan finnas flera olika skäl. Medicinska skäl så som autism brukar vi göra så, sen kan det också ha varit att någon av dom har en stor flygrädsla och inte flygit på länge/aldrig flygit, då brukar vi ta ner dessa och låta dom ''känna på'' innan de blir fullt med folk.
Haha väldigt vanligt! Det blir ju tyvärr så när passagerare inte får så som dom vill eller inte förstår hur det funkar. Största problemen brukar vara övervikt på bagage, missat flyg eller när dom själva måste kontakta sin resebyrå då biljetterna är låsta till dom och vi kommer inte åt dessa...
Im Back!
Tyvärr ser vi inte detta i våra incheckningssystem, och inte heller i bokningssystemet. Det enda vi kan se är när vi tex ska uppgradera är om du har tillräckligt med poäng eller inte.
Tjena! Jo men visst är jag kvar. SAS Plus biljett är en väldigt högt betalad ECO biljett OM hela resan är Plus. Alltså, köper du en biljett med SAS plus ARN-VIE (operated by Austrian) på SAS.se så är det ekonomi som gäller. Sedan skiljer sig resebyrå biljetter. Sedan beror det väll på...
Inte ofta, men det händer. Hade en passagerare idag som inte förstod engelska eller svenska och försökte ansöka om visum i Check-in... Tog några telefonsamtal innan man fick en tolk på plats:D
Sorry om jag lägger mig i här, men varför skulle revenue passagerare och award passagerare behandlas annorlunda?
Passagerare som reser på awardbiljett har rest så pass mycket och är revenue på varenda flight annars så denne gör sig förtjänst till att kunna resa i F. Skulle nog säga att pax med...
Kan bero på ett flertal orsaker. Passageraren vill uppgradera sig, obiljetterad biljett i systemet, felstavat namn, bättre sittplats som CKI inte kommer åt osv. fcx
Hej Allihop!
Bara för att Flygbolag är med i en allians så är dom fortfarande olika bolag med olika produkter och regler. På Arlanda så checkas SAS Och Swiss/Austrian långt ifrån varandra, och skulle man skicka ner en SAS väska hos Swiss så kommer den inte ner på samma band och sortering...