NotRyan
Medlem
C
Duty of care mot Lufthansa och bagage mot reseförsäkring skulle jag gjort...Just nu befinner jag mig på en semester som liksom aldrig riktigt vill ta slut.
Fastnade med 10-åringen i Rom i fredags, p.g.a. SAS bara ställde in kärran utan orsak. Nåja, finns värre ställen att fastna på. SAS bokade om mig med Lufthansa nu i går (måndag) via München. Här inträffar dock nästa problem, MUC stänger ner p.g.a. åskstorm vilket gör att planet inte alls kommer iväg samtidigt som terminalen stänger. Tvingas ta mig in till centrum för att få fatt i ett rum (tack och lov för HHD).
Fått ny bokning nu ikväll MUC-HAM-CPH-ARN (jösses).
MEN, den första hemresan torde ju vara ett solklart fall av 261/2004. Där SAS får betala dels det + hotell och logi i tre dagar i Rom.
Men hur är det med den ombokade resan, förvisso kommer det ändå inte vara 261/2004 p.g.a. väder (det var VERKLIGEN åskstorm), men att vi också blev fast i München och tvingades ta in på hotell med tillhörande omkostnader (t.ex. att bagaget blev kvar på MUC så ville ha lite underkläder och toalettartiklar). Ska jag lägga den claimen också mot SAS - eller blir det ett separat ärende mot LH?