011430121
Medlem
När det gäller A350 tar dessa maskiner ca 10% fler pax än A330
Visserligen drar A350 mindre bränsle vet inte om totalkostnaden CPH-SFO blir billigare att flyga med A350
De närmsta åren kommer förmodligen företagen och privatpersonerna att få lite tuffare ekonomi och kommer att minska sina resekostnader, vilket gör att det kommer bli svårt att fylla upp A350
Även konkurrensen har blivit tuffare från ARN med FINNAIRS öppnande av linjer till USA.
Strax före pandemin väntade många på ANA skulle komma med en direktlinje till Tokyo, den kommer förmodligen inte öppnas nu med omvägen när Ryssland stängt luftrummet, samt de restriktioner som Japan fortfarande har för besökare.
Singapore Arline hade väl ingen trängsel på sin maskin via Moskva från Arlanda.
Air India kommer de tillbaka, jag har svårt att tro det, inte inom de närmsta 4-5 åren iallafall
Air China kan nog bli kvar jag inbillar mig att de har mycket cargo till och från Kina.
Ethiopian har marknaden för medborgare som vill besöka hemlandet.
Qatar och Emirates kommer nog att överleva, de hade väl vissa dagar två avgångar från Arlanda, EK flög hade en A380 från CPH.
Detta är vad jag tror.
Visserligen drar A350 mindre bränsle vet inte om totalkostnaden CPH-SFO blir billigare att flyga med A350
De närmsta åren kommer förmodligen företagen och privatpersonerna att få lite tuffare ekonomi och kommer att minska sina resekostnader, vilket gör att det kommer bli svårt att fylla upp A350
Även konkurrensen har blivit tuffare från ARN med FINNAIRS öppnande av linjer till USA.
Strax före pandemin väntade många på ANA skulle komma med en direktlinje till Tokyo, den kommer förmodligen inte öppnas nu med omvägen när Ryssland stängt luftrummet, samt de restriktioner som Japan fortfarande har för besökare.
Singapore Arline hade väl ingen trängsel på sin maskin via Moskva från Arlanda.
Air India kommer de tillbaka, jag har svårt att tro det, inte inom de närmsta 4-5 åren iallafall
Air China kan nog bli kvar jag inbillar mig att de har mycket cargo till och från Kina.
Ethiopian har marknaden för medborgare som vill besöka hemlandet.
Qatar och Emirates kommer nog att överleva, de hade väl vissa dagar två avgångar från Arlanda, EK flög hade en A380 från CPH.
Detta är vad jag tror.