Tyvärr inget svar på din fråga, men försökte omboka eller avboka en biljett till Florens vilken går på tisdag morgon. Tyvärr kan jag inte göra något av dem nu. Ombokningssidan (hänvisad till Classic) är bara helt blå och väljer jag att avboka så står det att jag måste kontakta SAS kundtjänst.
Hade hoppats in i det sista att det skulle lösa sig och därför inte avbokat tidigare. Imorgon kl.9 går de 24 timmarna ut för att få pengarna tillbaka om inga ändringar i reglerna har gjorts nu för avbokning.
Kanske hjälper någon:
Har nu chattat med SAS (efter 4 timmar i kö). Vårt flyg imorgon kl.9 är fortsatt inte inställt och bokat med poäng (vilka merparten har gått ut i giltighetstid). Tjejen i chatten kunde inte svara på hur långt innan den måste avbokas "i regel dagen innan". Med tanke på rådande läge misstänker jag att SAS försöker skjuta på inställda flyg så länge som möjligt.
- Vi kan avboka resan med kortare tid än 24 timmar och få skatter/avgifter + giltiga poäng tillbaka. Måste då ringa/chatta med dem för att avboka.
- Blir resan inställd kommer pengarna betalas tillbaka och poäng som gått ut förlängas med ett år.