Appfly skrev:När bekräftad uppgraderingen? Står bara att man kan skicka in önskemål. Kan man avboka ev. Bekräftad uppgradering precis som en bonusresa?Klicka för att utvidga...
Paby skrev:Jag gillar UAs sätt att hantera det - fungerar väldigt bra.Klicka för att utvidga...
Det finns två sätt att lösa problemet. Mamma Mu:s sätt eller Kråkans sätt.Concorde skrev:Verkar som SAS gör detta onödigt komplicerat?Klicka för att utvidga...
tourist skrev:Men kan jag både anmäla mig till OptionTown och till bekräftad poänguppgradering och få ha mina poäng kvar ifall OT går igenom?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jaha, det här försämrar ju värdet lite, men det var väl inte helt oväntat med tanke på 100% intjäning.Det är väl värt en del att kunna uppgradera i förväg, men frågan är om det krävs awardplatser tillgängliga för att det ska fungera - isåfall är det helt värdelöst.Klicka för att utvidga...
Unicornone skrev:Det som det enligt SAS call center egentligen står där är att det finns inga EB-seats lediga på flighten.... Så svaret på Agehalls fråga är, ja det krävs att det finns tillgängliga awardplatser.Klicka för att utvidga...
lnixon skrev:Humtidum. När jag knappar in mitt bokningsnummer i webformuläret visas bara utresan i morgon, inte hemresan, och det är för sent att uppgradera utresan.Klicka för att utvidga...
Det var det jag också funderade på, men om det är som Agehall säger så lär det inte fungera utan man måste satsa på endera hästen s.a.s. Tyvärr brukar väl Agehall ha rätt också...Harnos skrev:(null)Klicka för att utvidga...
Mr Carter skrev:Var det likadant innan förändringen, att för att få en bekräftad uppgradering skulle det finnas lediga EB-seats på flighten?Och om det är så att det måste finnas lediga EB-seats för att få en bekräftad uppgradering till C, ja då lär det inte bli många som går igenom till EWR eller ORD.Klicka för att utvidga...
Roger J skrev:Nej, för Star Alliance-uppgraderingar ska det väl finnas Z?Klicka för att utvidga...
Tommy Palomäki skrev:Hellre betalar lite högre pris med poäng om jag får bekräftat upgrade istället att vänta tills du är på flygplats och får veta om det blir upgrade eller inte.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Håller helt med dig om detta, men om förbokningen är begränsad till vissa bokningsklasser medans standby-uppgraderingen fungerar bara det finns lediga stolar så är förhandsbokningen näst intill värdelös.Klicka för att utvidga...
Tommy Palomäki skrev:Jag tolkar denna info att till allarevenue biljetter kan du boka uppgradering.Visa bifogad bild 12055Själv haft iaf X, I och P på mina EB biljetter som bokningsklass. G är ju grupp. N och R är ju non revenue biljetter också - typ ID/Industry discount.http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Klicka för att utvidga...