Mitt första paket kom också, men jag är lite tveksam till fortsatta köp innan jag ser att poängen börjar trilla in.
Det där kan ta LÅÅÅNG tid och de beror på att sas får betalt via
TradeDoubler - TradeDoubler är ett internationellt företag inom prestationsbaserad digital marknadsföring .
Så här funkar det (ungefär iallafall):
1. Du gör ett köp med en tradedoubler cookie som innehåller ditt eb-nummer
2. Köpet registreras hos tradedoubler som "obekräftat"
3. Minst tre veckors väntan eftersom butiken inte godkänner några köp innan 2 veckors ångerveckor har gått (två veckors räknas från när du har fått varan).
4. En hel del butiker har som policy att de måste manuellt godkänna alla köp. Det kan ta från 2-24 veckor, tradedoubler kan dock ha autogodkäning av icke bekräftade köp efter en månad eller så beroende på butik.
5. En gång i månaden skickar tradedoubler ut fakturor med 30 dagars betaltid (en del butiker betalar dock i förskott)
6. När tradedoubler fått betalt av butiken så får SAS efter några dagar godkänd status för köpet och pengar utbetalade till sig.
7. SAS hämtar EB nummer och räknar ut hur mycket poäng som varje EB konto skall ha.
8. Poäng sätts in på rätt konto.
Har en känsla av att 7&8 inte sker varje dag heller. Men rent teoretiskt kan det gå rätt snabbt, men det gör det troligtvis inte.