Senaste nytt

900 eurobonuspoäng för 16 Skr

Morgan

Medlem
Förmodligen ser InkClubs ersättningsmodell till SAS ut ungefär så här:

TradeDoubler

D.v.s. när SAS ger oss 900 eurobonuspoäng så får de själva åtminstone 90 kronor...

Problemet är väl att InkClub knappast är nöjda med SAS/Tradedoubler om de genererar en jävla massa leads på 8 kr med kunder som inte har en tanke på att fortsätta handla på InkClub utan gör det för att få en del av de 90 kronorna. Mycket möjligt att "fake"-leads finns reglerat i avtal InkClub<->Tradedoubler<->SAS.
 

Sakoz

Medlem
Jag vågar mig inte ens på att beställa, dels eftersom tolkningen i avtalet kan användas emot mig (oss). SAS Eurobonus följer denna tråd och det framgår ganska tydligt att dessa köp görs i primärt syfte att anskaffa sig poäng och inte för den saluförda varan i sig. Med den tolkningen kan någon höjdare på SAS besluta sig för att rensa bort lite Eurobonus medlemmar vilket kortsiktigt är en besparing för SAS. Och SAS är ju inte kända för att se saker i ett större perspektiv då menar jag från ett kundperspektiv. Varför inte fritt kaffe till EBG/EBS kunder exempelvis, nåja detta har stötts och blötts från alla håll och kanter här på forumet så jag tänker inte gå in i alla detaljer igen.
 

EBGGOT

Medlem
Jag vågar mig inte ens på att beställa, dels eftersom tolkningen i avtalet kan användas emot mig (oss). SAS Eurobonus följer denna tråd och det framgår ganska tydligt att dessa köp görs i primärt syfte att anskaffa sig poäng och inte för den saluförda varan i sig. Med den tolkningen kan någon höjdare på SAS besluta sig för att rensa bort lite Eurobonus medlemmar vilket kortsiktigt är en besparing för SAS. Och SAS är ju inte kända för att se saker i ett större perspektiv då menar jag från ett kundperspektiv. Varför inte fritt kaffe till EBG/EBS kunder exempelvis, nåja detta har stötts och blötts från alla håll och kanter här på forumet så jag tänker inte gå in i alla detaljer igen.

Men hur skulle ETT köp kunna vara missbruk?

Säljaren med partner har ju satt regler kring köpet så det är ju inte så att vi har manipulerat systemet! Jag kan inte få att 1 köp kan bli missbruk.
 

Sakoz

Medlem
EBGGOT: Du har helt rätt i sak anser jag, det som oroar mig är om SAS skulle välja att tänja på tolkningen till vår nackdel. Det har förekommit i USA när företag har "ansett" att kunderna missbrukar en funktion, rabatt eller dylikt. Jag vill minnas att Sam's i USA hade någon sådan tvist då kunderna hittade ett kryphål i deras bonusprogram. Självfallet är det en tolkningsfråga.
 
Ser inte på något sätt att detta är missbruk. Det är på inget sätt vilseledande eftersom företagen själva har satt villkor och priser. Det som kommer hända är helt enkelt att de ändrar villkoren framöver. Ingen av dem tjänar på den badwill som skulle uppstå om de börjar bråka.
 

Bonden

Medlem
Grejen är att sålänge SAS själva får betalt av butiken så har jag svårt att se att de skulle gå hårt åt sina medlemmar.
 

EBGGOT

Medlem
BTW - Jag fick 385p x 2 GOT-LHR tor förra veckan för en biljett som var allt annat än billigt ... här bränner jag 9kr och får 900p ....så undra vem som egentligen missbrukar "någons förtroende".....
 
Toppen