Senaste nytt

Lufthansa business nya matkonceptet HEIMAT

Kris

Medlem
Lite heimatskäk igår Hamburg-München. Tror det var grävling, eller så var det självdöd panda. Blev osäker nu...

20220707_110139.jpg
 

plover

Medlem
Precis, fick något i grävlingstil igår på ARN-MUC, dock dessert, äpple/choklad och bra vinservice. Tokfull maskin pga SAS strejken men personalen gjorde sitt bästa. Nästa flight till NCE efter ett pitstop i Senator loungrn på K, där var bra urval varmt/kallt och trevlig barbuffe. Men gissa vad som serverades på kärran ? Jovisst, exakt samma bäver - vad är oddsen för det ? :)
 

micsjo

Medlem
"Grävlingen" har jag fått tre gånger på fyra flighter. En gång som förätt. Jag tycker nu det är en rätt trevlig rätt även om jag inte är fänkålsfantast.
 

plover

Medlem
Håller med, den är ju lite lätt rökt och salt så värre har jag varit med om. Vinner inga kulinariska priser dock, men det gäller ju stora delar av tyska köket. :)
 

plover

Medlem
Tja, smaken är ju induviduell, själv tröstar jag mig lite extra glas vin till grävlingen och glöm inte attde alltid har någon liten sekt flaska i kylen, bara att fråga så kommer något att skölja ned detsaltade djuret med. :)
 

majoren

Medlem
Heimat ger ingen mersmak. Och alltid otillräckligt; hela uppläget känns fattigt. Heimatsäpplet är gott, men inget att boka en businessbiljett för. Kom på mig själv i dag att välja LH ekonomi för en resa med familjen. Det var nog minnet av senaste Heimatmåltiden (korvslantar med någon sorts syrad kål) som omedvetet gjorde att jag valde bort Lufthansa C. Detta inte minst då maten för försäljning i ekonomi är väsentligt mycket bättre än det som nu serveras i C på Lufthansa. Och är man rejält hungrig finns ju alltid loungerna. Mervärdet av business inom europa blir allt mindre.
 
Toppen