Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det längesen jag avbokade en bonusresa. Gäller detta fortfarande?

Du får ändra/avboka bonusresan fram till midnatt dagen före första flighten, förutsättning är att SAS kundtjänst är öppet.

Känns ju lite oroväckande med turkish om de är mer benäget att cancella/styra om ens bonusflighter.
Har två ben med turkish i sept. Blev nyligen en ändring så ska se hur mycket man kan rodda om och om man kan hitta något nytt.

Känns ju lite oroväckande med turkish om de är mer benäget att cancella/styra om ens bonusflighter.
Har två ben med turkish i sept. Blev nyligen en ändring så ska se hur mycket man kan rodda om och om man kan hitta något nytt.

Alltså det här är inget nytt beteende från Turkish. Det finns många långa trådar enbart på detta forum som vittnar på deras godtycklighet.

Bokade en bonusresa idag och skulle applicera två stycken 2-4-1 vouchers och var därför tvungen att ringa in. Vet att jag läst här på forumet att man i vissa fall inte behöver betala avgiften för att man ringt in och bokat om det är så att bokningen inte kan göras via sas.se. Agenten jag pratade med idag påstod dock att det bara gäller om själva resan/rutten inte kan bokas via nätet. Att man inte kan applicera två vouchers gör inte att man slipper avgiften för telefonbokning.

Är det aktuellt med HUACA eller korrekt svar från agenten?

Det står så här i första posten:
  • Ändring kostar 150 SEK per person. Ändringen är dock gratis att göra om den görs inom 24h från bokningstillfälle, eller 24h efter senaste ändringen.
    Man kan bara få tillbaka en ändringsavgift, alla tidigare ändringsavgifter är ej återbetalningsbara.

finns det källa på denna info och var hittar man villkoren numera?

Bokade en bonusresa idag och skulle applicera två stycken 2-4-1 vouchers och var därför tvungen att ringa in. Vet att jag läst här på forumet att man i vissa fall inte behöver betala avgiften för att man ringt in och bokat om det är så att bokningen inte kan göras via sas.se. Agenten jag pratade med idag påstod dock att det bara gäller om själva resan/rutten inte kan bokas via nätet. Att man inte kan applicera två vouchers gör inte att man slipper avgiften för telefonbokning.

Är det aktuellt med HUACA eller korrekt svar från agenten?
Bättre att ta avgiften nu, och sedan käbbla i efterhand med kundtjänst om att stryka den. Annars hinner biljetterna försvinna under tiden.

Det står så här i första posten:
  • Ändring kostar 150 SEK per person. Ändringen är dock gratis att göra om den görs inom 24h från bokningstillfälle, eller 24h efter senaste ändringen.
    Man kan bara få tillbaka en ändringsavgift, alla tidigare ändringsavgifter är ej återbetalningsbara.

finns det källa på denna info och var hittar man villkoren numera?
Det där stämde inte i mitt fall. Gjorde en ändring (la till 2 leg) ca 60 min efter original-bokningen gjordes och fick betala 150kr pp. Original-bokning gjordes online och ändring via tfn (och jag behövde inte betala ngn tfn-avgift men det kanske bara gäller ny-bokningar?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen