Senaste nytt

Problem att få tid att förnya svenskt pass

Valley

Medlem
Verkade som något hände kring aprilstrecket
Fick mitt ID på en vecka och passet tog strax över två.
Nu synes det som det är minst dubbla tiderna från beställningen
 

plover

Medlem
Hej, liten datapunkt här, frugan var på passenheten i stockoholm och tog kort, nya uppgifter mm för en förnyelse. Bokade tiden för någon månad sedan, MEN det hon inte hade en susning om var att leveranstiden är tio veckor…. Tänk på det när skattsedeln kommer nästa gång :)
 

tågnörd

Medlem
Någon som varit och fixat provisoriskt pass senaste dagarna? Är det ens lönt att åka och köa (på tex Arlanda)..?
 

trekker

Medlem
Någon som har koll på om man kan lita på att det tar en vecka för nationellt idkort? Har just lusläst alla regler och om man har settle status i UK får man komma in med nationellt idkort, detta underlättar för mig men hur många dagar efter ansökan bör jag stanna i Sverige för att vara säker på att ha fått idkortet vid hemresa till UK?
 

tågnörd

Medlem
Någon som har koll på om man kan lita på att det tar en vecka för nationellt idkort? Har just lusläst alla regler och om man har settle status i UK får man komma in med nationellt idkort, detta underlättar för mig men hur många dagar efter ansökan bör jag stanna i Sverige för att vara säker på att ha fått idkortet vid hemresa till UK?

Jag ansökte om ID-kort 22/6 tidig EM och det fanns att hämta ut 30/6 = 5 arbetsdagar. Då var det midsommarhelg mellan också.
 

kristerj

Medlem
Jag sökte ID-kort på tisdagen den14/6, fanns att hämta ut på måndag 20/6, dvs 5 arbetsdagar inklusive dagen jag sökte på. Detta var i Mölndal.
 
Toppen