Senaste nytt

Apple Airtag i bagaget

Tänkte att det var dags att fixa AirTags innan första utlandsresan på 2 år. Skaffade en Belkin-hållare (länk) som har en stålvajer som man skruvar fast i en plasthållare med AirTag:en. Jag tänker mig att detta borde krångla till det ordentligt för en eventuell tjuv... Sedan skruvade jag fast den under tyget i själva stålramen, så den ligger helt dold och borde inte resultera i en allt för omfattande signalstörning på grund av väskan.
AirTag.png

Tänkte att det var dags att fixa AirTags innan första utlandsresan på 2 år. Skaffade en Belkin-hållare (länk) som har en stålvajer som man skruvar fast i en plasthållare med AirTag:en. Jag tänker mig att detta borde krångla till det ordentligt för en eventuell tjuv... Sedan skruvade jag fast den under tyget i själva stålramen, så den ligger helt dold och borde inte resultera i en allt för omfattande signalstörning på grund av väskan.
Visa bifogad bild 127109

Tyg och plast påverkar räckvidden minimalt om ens alls.

Men vilken tjuv är du rädd för? Att någon skulle vilja stjäla taggen eller väskan? En väsktjuv kommer ju med de senaste uppdateringen bli varse om taggens närvaro snabbt. Och att ta sönder den är ett snabbt projekt.

att någon skulle stjäla taggen är tämligen osannolikt tror jag.

Men snyggt bygge!
Själv förvarar jag bara mina i den invändiga fickan på väskan. Aldrig haft problem.

Men vilken tjuv är du rädd för? Att någon skulle vilja stjäla taggen eller väskan? En väsktjuv kommer ju med de senaste uppdateringen bli varse om taggens närvaro snabbt. Och att ta sönder den är ett snabbt projekt.

Jag är nog egentligen inte rädd för någon tjuv alls, men vanligtvis sitter denna tagg på min jobbportfölj och nu flyttar jag bara över den till den incheckade väskan. Känns på något sätt bättre att ingen kan kasta av den enkelt, och det tar väl några dagar innan man notifieras av AirTag:ens "stalker-läge"?

Jag är nog egentligen inte rädd för någon tjuv alls, men vanligtvis sitter denna tagg på min jobbportfölj och nu flyttar jag bara över den till den incheckade väskan. Känns på något sätt bättre att ingen kan kasta av den enkelt, och det tar väl några dagar innan man notifieras av AirTag:ens "stalker-läge"?

Nej, det är bara om du inte varit nära den. Om dina taggar åker med någon utan dig går det betydligt snabbare. De larmar dessutom personens mobil.

An update on AirTag and unwanted tracking - Apple

What to do if you get an alert that an AirTag, Find My network accessory, or set of AirPods is with you - Apple Support

Ni som kört med Air Tags ett tag, några tips hur man bör göra eller något man bör undvika?

Har inhandlat ett 4-pack och ska aktivera dem inför hemresan från Miami om några dagar.

Nej, det är Appleprodukter. Bara lägg i så fungerar det som tänkt. Tänk på alla anti-stalkingfunktioner bara. Min sambo tog en med sig när hon åkte på tjänsteresa för hon ville att jag skulle hjälpa henne ha koll på bagaget (och för säkerhetsskäl eftersom hon reste till ett mycket farligt land). Pipandet höll på att driva henne till vansinne, hon sa att det lät som en syrsa konstant.

Toppen