Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Känns som att en strejk är nära förestående nu…. Vi bör väl inte känna oro om flighterna flygs av Air Baltic båda vägarna ,4/7 och 11/7?

Norska pilotfacket uttalar sig: – Om företaget inte vill anamma den skandinaviska modellen anser vi att det är en aktör som inte har rätt att finnas.....

Pilotfacket: Redo försätta SAS i konkurs | SVT Nyheter

Jag undrar hur dom tänker att andra ser på dem, kunder och möjliga framtida arbetsgivare när dom uttalar sig på detta viset. Jag som trogen kund tycker inte det är speciellt roligt att piloterna hellre sätter bolaget i konkurs bara för att.

Norska pilotfacket uttalar sig: – Om företaget inte vill anamma den skandinaviska modellen anser vi att det är en aktör som inte har rätt att finnas.....

Pilotfacket: Redo försätta SAS i konkurs | SVT Nyheter

Jag undrar hur dom tänker att andra ser på dem, kunder och möjliga framtida arbetsgivare när dom uttalar sig på detta viset. Jag som trogen kund tycker inte det är speciellt roligt att piloterna hellre sätter bolaget i konkurs bara för att.
Det är sån jävla sjuk grej att gå ut o säga… hur fan tänker man både som anställd och som fackförbund?

Det är sån jävla sjuk grej att gå ut o säga… hur fan tänker man både som anställd och som fackförbund?
…och vilka konsekvenserna blir för alla andra anställda i bolaget som också blir av med jobbet vid en konkurs.

Alltid underhållande när föreningar/politiker som värnar för kollektivets bästa i slutänden gör allt för att roffa åt sig för egen del.

Toppen