Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avbokade en resa där ett flyg vart inställd, 2-4-1 vouchern blev giltig till 30 september. Nån som vet något om varför det är sålänge, innan var det nuvarande + nästa månad? På SAS hemsida står fortfarande 30 dagar från avbokningstillfället...

Avbokade en resa där ett flyg vart inställd, 2-4-1 vouchern blev giltig till 30 september. Nån som vet något om varför det är sålänge, innan var det nuvarande + nästa månad? På SAS hemsida står fortfarande 30 dagar från avbokningstillfället...

SAS kanske kommer att genomföra någon försämring den 1 september? Det kanske sker devalveringar även för EB-poängen. :D

Upptäckte att det stod cancelled på utresan på en bokning med TK ARN-IST-CPT, men när jag går in på TKs hemsida så finns flyget att boka. Varför blir det så här, och kan jag få tillbaka platserna på nåt sätt?

Någon som har en kreativ bokningsidé för att förlänga en voucher som går ut den 30/6?

Spontant tänker jag att det vore lämpligt att boka valfri poängresa där inom strejkperioden? Hur är det annars med rena SAS-poängbokningar? Om jag avbokar en sådan får jag tillbaka skatterna fullt ut även om flyget inte har blivit inställt? Jag förlorar isf bara vouchern väl då poängen som kommer användas ej kommer hinna gå ut.

När jag avbokade resa med inställt flyg i början av månaden sa agenten innervarande månad + de 3 nästkommande. Även jag fick 30/9 som datum på voucherna.

Är det enda sättet att se hur många tillgängliga vouchers man har att ringa in? Jag ser Amex 2 for 1 på star alliance bokning sidan men ser inte om det är en eller flera tillgängliga?

Jösses vad ringrostig man känner sig innan så kunde jag rabbla bokningsregler och poängtabeller i sömnen

Är det enda sättet att se hur många tillgängliga vouchers man har att ringa in? Jag ser Amex 2 for 1 på star alliance bokning sidan men ser inte om det är en eller flera tillgängliga?

Jösses vad ringrostig man känner sig innan så kunde jag rabbla bokningsregler och poängtabeller i sömnen

Använd vouchern och boka något(som inte kostar att avboka naturligtvis) därefter ser du om det finns en till voucher och hur länge den gäller

Det är många som ringer sas just nu. Bättre att bara chatta med amex kundtjänst och fråga dom

Upptäckte att det stod cancelled på utresan på en bokning med TK ARN-IST-CPT, men när jag går in på TKs hemsida så finns flyget att boka. Varför blir det så här, och kan jag få tillbaka platserna på nåt sätt?
Turkish har en vana att byta flygnummer, dvs exakt samma flyg på samma tider och datum. Vanligtvis så brukar alla bokade passagerare automatiskt flyttas över till den nya flighten. Bokar man resan med poäng så finns det alltid en risk att de bestämmer sig för att inte hedra bonusplatserna då de har sålt tillräckligt många platser. Resultatet blir att man får försöka boka om till andra flyg med bonusplatser tillgängliga. Turkish/SAS kommer under inga omständigheter att boka om er på det ursprungliga flyget med det nya flygnumret om det inte finns bonusplatser tillgängliga.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen