Drar mitt ministrå till stacken och vill bara säga att jag precis snackade med ABC på kundtjänsten i Danmark (gissar jag på av dialekten på engelskan att döma).
TLDR: Lita inte helt på SAS Flight Info-sidan. Vår resa trafikeras av SAS Connect även om den sidan visar SAS.
Jag och min sambo åker på onsdag till Malaga och undrar givetvis om vi kommer iväg. Har dock sett på våra bokningar att vi åker SAS Connect vilket ju innebär att vi inte ska drabbas. Samma SAS Connect dyker upp om man söker på att boka vår flight igen via bokningsverktyget. Men om man går via Flight Info funktionen står det att det är SAS som trafikerar och att det troligen blir inställt. ABC sa dock att det är fel på hemsidan efter att ha varit bort ett tag och kollat med någon överordnad som sa att det är Connect som gäller och att det står felaktigt på Flight Info. Så ta den sidan med en nypa salt om ni kollar då det inte verkar vara helt hundra på alla flighter.
Vidare sa han, halvcitat, "det är på grund av SAS Connect som SAS-piloterna strejkar". Undermeningen verkade vara att Connect har lägre löner eller villkor och är anställda utomlands vilket ju gör bolat ännu mindre villiga att satsa på de gamla rävarna som har kanonvillkor i vanliga SAS. Risken för någon typ av sympatistrejt bedömde alltså både han (och jag efter ha hört detta) vara mycket låg. Så jag litar på hans 99% chans att vi kommer iväg och håller tummarna i 36 timmar till!