Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Mitt kort års upp av automaten igår. Spärrade det sedan då jag kom tillbaka till hotellet.
Jag flyger tillbaka till Arlanda om några dagar och sedan är jag där i några timmar innan jag åker vidare till cph.
Fungerar det att uppge kortnummer för mitt extrakort för att komma in?
Annars har jag även fru Gusthilds kort, men kan jag komma in på det?
Hon åker inte med mig till cph.
Ett par dagar? Låter som du kanske skulle hinna få ett ersättningskort levererat. Det kan gå rätt fort.

När jag beställde nytt kort i Maj, så tog det ganska exakt 2 veckor. De skyllde på material och maskin trasig.

Nej.
Det är fysiskt kort som överensstämmer med boardingkortet som gäller. Det fysiska kortet dras genom deras kortläsare.

Alla varianter, såsom glömt kortet hemma, har tecknat mig men ännu inte fått/kommit bort i posten, inloggning på Amex webbsida, jag har det i Apple Pay, bild på kortet, diverse teatershower om hur viktig man är, snyfthistorier och liknande varianter ger nej.

Mycket enkelt och analogt:
Fysiskt kort som stämmer mot boardingkort för avresa från ARN = entre

Inget kort = ingen entre
Det sög ju, får väl nöja mig med SASloungen. Även om det inte är mycket att hänga i julgranen....
Har inte ens varit där hittills, utan gör min bedömning från vad jag fått beskrivet.

Det sög ju, får väl nöja mig med SASloungen. Även om det inte är mycket att hänga i julgranen....
Har inte ens varit där hittills, utan gör min bedömning från vad jag fått beskrivet.
Du har ju PP, så då kan du gå till den Uberlyxiga prestigeloungen Norrsken, eller så tar du bussen till T2 och besöker Aurora, vilket är det jag skulle gjort!

Du har ju PP, så då kan du gå till den Uberlyxiga prestigeloungen Norrsken, eller så tar du bussen till T2 och besöker Aurora, vilket är det jag skulle gjort!
Trodde norrsken enbart var non schengen. Annars kanske det kan vara något. Aurora är faktiskt min favorit av alla lounger jag varit på. Och det har varit några genom åren. Men där känner jag mig hemma.

Toppen