Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

airac

Medlem
Apoteket har slutat med Amex verkar det som. Kunde varken betala online eller min lokala butik med Amex idag, gick fint för någon vecka sedan :-(
 
Sade precis upp mitt Amex då jag inte har användning av det längre. Nämnde då till kundtjänst i telefon att flera nätbutiker som är anslutna till Klarna har slutat ta emot Amex. Det var hon inte medveten om. Hon sa dock att hon skulle ta det vidare, vilket hon såklart är tvungen att säga..

Hoppas dock att det blir en förbättring på den punkten om jag skall skaffa ett Amex igen i framtiden.
 

NyfikenGrau

Medlem
Vad har ni för erfarenheter i olika europeiska länder? Tycker Amex funkar hyfsat bra här i Tyskland, i vissa avseenden bättre än i Sverige (t.ex. vanligare i mataffärer och på bensinstationer). Schweiz helt ok, Österrike ok, Frankrike uselt, Grekland dåligt, Tjeckien och Polen sådär. Klart bäst av de jag besökt senaste året är lite otippat Italien, ingen aning om varför. Exempelvis frilufts- och sportaffärer i betydligt högre utsträckning än något av de andra nämnda länderna.
 
Just i mataffärer och på bensinstationer skulle jag väl säga att täckningen är väldigt hög i Sverige. Ett misstag man ofta gör är att det ofta fungerar dåligt med blip här och att felmeddelandet indikerar att de inte tar Amex. Testa då chip+pin istället. I Spanien har jag för övrigt upplevt att täckningen är dålig i exv restauranger.
 
Toppen