Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

lilly k

Medlem
Det gjorde dom inte på mig för 2 veckor sen. Fick påtala att drickat var gratis för mig i Go som Diamond, hon fick lov att gå fråga ngn framme i kabinen.
Kan oxå tillägga att dom serverade ingen som helst alkohol på den sena flighten från Aten - Arn. Orkade dock inte fråga varför…
Jag är inte Diamond men reste i Plus och där ville dom ha betalat för alkoholen!
 

TasselT

Medlem
Nu blir det premiär för mig att åka med Air Baltic. SK157 ARN-GOT.
Splitter nytt plan som levererades 20 maj.
Känns nytt och faktiskt bättre benutrymme (4A) än på SAS.

/TT
DSC_0860.JPG
 

Agö

Medlem
Premiär idag för mig på SAS by Air Baltic. Utmärkt.

+ Nytt flygplan, ljust och tyst, utmärkt benutrymme, 2-3- seating.
+ Gardin mellan Plus och Go. Stenhård disciplin kring gardinen - främre toaletten för SAS Plus (sju rader, fullt).
+ Mycket aktiv CC. Fyra serveringsrundor. Skräp plockades åtminstone fem gånger. Dedikerad värdinna som serverade i Plus.

Det enda negativa - avsaknaden av internet och laddmöjlighet - kunde jag leva med.

Ja, det kändes nästan som…

40d333460796d412be68548b22a4b9b9.jpg
 

011430121

Medlem
Premiär idag för mig på SAS by Air Baltic. Utmärkt.

+ Nytt flygplan, ljust och tyst, utmärkt benutrymme, 2-3- seating.
+ Gardin mellan Plus och Go. Stenhård disciplin kring gardinen - främre toaletten för SAS Plus (sju rader, fullt).
+ Mycket aktiv CC. Fyra serveringsrundor. Skräp plockades åtminstone fem gånger. Dedikerad värdinna som serverade i Plus.

Det enda negativa - avsaknaden av internet och laddmöjlighet - kunde jag leva med.

Ja, det kändes nästan som…

40d333460796d412be68548b22a4b9b9.jpg

Tänk vilka olika upplevelser man kan ha med samma bolag.
Flög mellan ARN-BCN den 16 juli kl 07.00 med fullt i kabinen
Främre upptaget skylten släcktes aldrig, ingen information varför.
8 rader i plus som fick gå till den enda toaletten som verkade fungera den i akten, vid ett behov för mig att besöka toaletten var väntetiden 20 minuter det var 8 vuxna personer före, några med barn.
När jag står i kön kommer hon som jag uppfattar är kabinchefen ut ur en fördragen gardin i bak av kabinen frågar henne om den främre toaletten är trasig får ett ”yes” och hon går vidare framåt i kabinen.
Maskinen har stått hela natten på Arlanda, konstigt att de har uppstått ett fel på toaletten när maskinen står stilla i 20 plusgrader.

Efter att frukostboxarna har plockats in, syns inte kabinpersonalen till på någon timme, någon ”plingar” och en ur personalen går ut till raden, får tydligen en beställning på vin för han kommer ut med det lite senare, sedan börjar det ”plinga” lite här och där det har gått två timmar av denna flygningen som beräknas ta tre timmar och tio minuter.
Efter en snabb överläggning mellan de två ur personalen som finns nu framme i kabinen, de beslutas tydligen att köra ett varv med vagnen.
Skräpet samlas in 15 minuter innan landning.

Ruturen är även den med Air Baltic, stolen framför mig verkar ha något problem som har lagats med någon typ av tape kanske medicin?

4D0A97F9-EBE3-49E7-A5A5-4DED20665B0C.jpeg
 
Hade en helt annan upplevelse än Agö.
De som jobbade syntes inte till på två timmar. Skräpet efter serveringen fick vi sitta med från start till 15 min innan landning (AGP-ARN). Plockades efter att jag sagt till, men då frågade jag tydligen fel person för hon tittade på mig väldigt oförskämt och sedan kom en yngre grabb med henne och hon pekade åt honom att ta bort skräpet. Ingen koll på säkerheten, de bredvid hade sina bord nedfällda under landningen.
 

Fredde18

Medlem
Reste en lunchavgång med "Air Baltic SAS" idag från Paris CDG till Arlanda, en A220 ca 6 månader ung. Satt på rad 5 i PLUS med fru @Fredde18 och vi hade en mycket trevlig tur!
De dryga två timmarna flög iväg med aktiv CC som bara skötte oss 8 rader i PLUS framför den "låsta" gardinen. Som @Agö upplevde var de mycket aktiva med serveringsvagn och plockning. Först lite dryck och kaffe -- därefter Bjärekyckling i lådan -- mer dryck och "-kanske lite choklad?" -- sen en separat sväng med en handburen träbricka med de berömda pralinerna från Malmöbagaren -- och slutligen trugade de på frun lite gott bubbel, "-och visst ska ni ha lite nötter till och säkert ni inte vill ha mer att dricka?"
Som grädde på moset kom våra prio-väskor som nr 1 och nr 7 på bandet. Kors i taket!

Skulle gärna skrivit i SAS-detta gjorde ni bra-tråden men vill inte ge main-SAS cred när detta hjälp-bolag skött sig så snyggt!
 
Toppen