25% rabatt på Awards med Radisson

m-k

New member
3c75899b-1f57-4ae3-a1c5-d2ccf99e18ff-jpeg.114201





Jag registrerade mig precis för en ny kampanj med Radisson. 25% rabatt som vad jag kan se gäller alla bokningar utom den allra lägsta kategorin fram tills 20 december.



Detaljer nedan:




09e95767-3132-4602-aa63-39bb68da3b03-jpeg.114202





Jag ska räkna lite och se om det blir Radisson nästa stay med poäng. Glöm inte att vi dessutom får 5000 poäng per stay med pågående kampanj! Det kan bli bra kampanjvärde med double dip denna gång.
 
7b54a4e7-8106-46ed-9c83-5ccd311e7e0f-jpeg.116025





Ny pointsback, 20% denna gång, men ändå bra för planerade bokningar. Förra gången gav dock riktigt bra värde med 25% i pointsback i kombination med 5000p i staybonus som fungerade för mig då.



Kampanjen kräver registrering och nätter måste bokas senast 20 januari för stays till 18 april.
 
d98d2aca-e481-41b7-84ee-446a0cc5b0b6-jpeg.116113





Mitt förra inläggs erbjudande (utgår imorgon) kan med fördel kombineras med detta. Gäller alla EB medlemmar för både points och cash stays t o m den 16 februari 2021 i Skandinavien. Ditt SAS EB medlemsskap ska visas upp vid incheckning.



Detta borde innebära väldigt goda chanser för riktigt fina dubbla+ uppgraderingar för oss med RR Gold+ status.
 
M.K skrev:Visa bifogad bild 116113Mitt förra inläggs erbjudande (utgår imorgon) kan med fördel kombineras med detta. Gäller alla EB medlemmar för både points och cash stays t o m den 16 februari 2021 i Skandinavien. Ditt SAS EB medlemsskap ska visas upp vid incheckning.Detta borde innebära väldigt goda chanser för riktigt fina dubbla+ uppgraderingar för oss med RR Gold+ status.Klicka för att utvidga...
Bokade en natt nu på Strand Hotell, har noll koll på det stället, är det något att hänga i julgranen eller?
 
Rickard_O skrev:Bokade en natt nu på Strand Hotell, har noll koll på det stället, är det något att hänga i julgranen eller?Klicka för att utvidga...
Strand är fint efter sin renovering. Framförallt rummen med utsikt mot Nybroviken och Strandvägen är trevliga.

Vet inte hur restaurang och bar är igång nu, men i vanliga fall är maten helt ok (inte minst med Radissonrabatt) och baren mysig.
 
Avbokade 2 nätter för att boka på nytt med detta erbjudande. Men poängen har inte kommit tillbaka. Brukar det ta lång tid?
 
Fick inte heller tillbaka poängen efter avbokning så jag skapade ett ärende på Radissons hemsida. Men deras kundtjänst brukar vara långsamma de gånger jag behövt dem.



Jag bokade för poäng med 15% rabatt Radisson Scandinavia i Göteborg. I mailet med bekräftelsen står det att bokningen inte är avbokningsbar men i bokningen online står de vanliga avbokningsreglerna att det går att avboka.
 
Olle K skrev:Fick inte heller tillbaka poängen efter avbokning så jag skapade ett ärende på Radissons hemsida. Men deras kundtjänst brukar vara långsamma de gånger jag behövt dem.Jag bokade för poäng med 15% rabatt Radisson Scandinavia i Göteborg. I mailet med bekräftelsen står det att bokningen inte är avbokningsbar men i bokningen online står de vanliga avbokningsreglerna att det går att avboka.Klicka för att utvidga...
Sjukt irriterande att inte få tillbaka dem! 48h har gått nu.. Jag drog iväg ett ärende då också, men inget svar på det. Jag har inga poäng till att boka nytt, så jag hoppas verkligen att dom löser det innan kampanjen är slut.
 
Olle K skrev:Fick inte heller tillbaka poängen efter avbokning så jag skapade ett ärende på Radissons hemsida. Men deras kundtjänst brukar vara långsamma de gånger jag behövt dem.Jag bokade för poäng med 15% rabatt Radisson Scandinavia i Göteborg. I mailet med bekräftelsen står det att bokningen inte är avbokningsbar men i bokningen online står de vanliga avbokningsreglerna att det går att avboka.Klicka för att utvidga...
Någon som fått tillbaka poängen ännu? Jag fick boka av min nya bokning (med 15% rabatt) och dom poängen kom tillbaka direkt iallafall
 
Wipe75 skrev:Någon som fått tillbaka poängen ännu? Jag fick boka av min nya bokning (med 15% rabatt) och dom poängen kom tillbaka direkt iallafallKlicka för att utvidga...
Jag ringde in nu eftersom dom är sjukt sega på att besvara mail. Dom löste poängen tillbaka på 10min.
 
15% rabatt igen.

Sist vill jag minnas att man såg rabatten med en gång, men det gör jag inte nu. Är det nåt knas, eller får man tillbaka poäng efter vistelse?



img_-1842861366551677308.jpg
 
Lollet skrev:Sjukt irriterande att inte få tillbaka dem! 48h har gått nu.. Jag drog iväg ett ärende då också, men inget svar på det. Jag har inga poäng till att boka nytt, så jag hoppas verkligen att dom löser det innan kampanjen är slut.Klicka för att utvidga...
Undrar varför det här ska vara den nya standarden när man avbokar poängbokningar numera? Jag avbokade igår och tänkte också boka om med kampanjen men så klart har inte poängen kommit tillbaka ännu. Och det låter ju inte lovande att man ska behöva ringa och tjata för att få poängen tillbaka.



Jag tycker att Radisson har gått ner sig i kvalitet när det kommer till programmet. Bara krångel med allt mest hela tiden.
 
Jonas F skrev:Jag tycker att Radisson har gått ner sig i kvalitet när det kommer till programmet. Bara krångel med allt mest hela tiden.Klicka för att utvidga...
Verkligen!



Första stöten kom när de nedgångna och skabbiga Club Carlson hotellen i USA brandades om till olika varianter av ”Radisson”. Många av Radisson Blue hotellen, främst i Europa, håller fortfarande mycket bra till och med hög klass.



När sedan kineserna köpte det, blev det elva resor värre. Det är ju inte direkt som att ”kinesisk service” är världsberömd…



Jag har varit Platinum i programmet i många år men har tröttnat på hur dåligt det blivit sedan kineserna tog över. Enda anledningen att jag har kvar medlemskapet nu är för att de förlängt statusen under corona och att jag har ett välfyllt poängkonto.
 
Berglund skrev:Verkligen!Första stöten kom när de nedgångna och skabbiga Club Carlson hotellen i USA brandades om till olika varianter av ”Radisson”. Många av Radisson Blue hotellen, främst i Europa, håller fortfarande mycket bra till och med hög klass.När sedan kineserna köpte det, blev det elva resor värre. Det är ju inte direkt som att ”kinesisk service” är världsberömd…Jag har varit Platinum i programmet i många år men har tröttnat på hur dåligt det blivit sedan kineserna tog över. Enda anledningen att jag har kvar medlemskapet nu är för att de förlängt statusen under corona och att jag har ett välfyllt poängkonto.Klicka för att utvidga...


Spliten i två program har definitivt gjort saker sämre också. Dels funkar alla systemen ännu sämre nu (vilket är imponerande i sig), dels verkar de mer eller mindre helt ha slutat med promos i Europa nu, allt gäller bara USA.



Håller med dig, det känns inte bra. Men förlängd status och ett stort poäng saldo som tex ofta kan användas ganska bra i London när astronomiska priser annars gäller...



Finns såklart fortsatt många individuella hotell som är riktigt bra. Men programmet har rasat ordentligt i värde.
 
Hit or miss.

Avbokade en stay igår först. Poängen direkt in tillbaks.

Avbokade en annan - Inga poäng tillbaks....



Däremot trist att inte alla hotell verkar visa korrekt rabatterat pris när jag ska boka.....

Det tycker jag fan är mer frustrerande.




Jonas F skrev:Undrar varför det här ska vara den nya standarden när man avbokar poängbokningar numera? Jag avbokade igår och tänkte också boka om med kampanjen men så klart har inte poängen kommit tillbaka ännu. Och det låter ju inte lovande att man ska behöva ringa och tjata för att få poängen tillbaka.Jag tycker att Radisson har gått ner sig i kvalitet när det kommer till programmet. Bara krångel med allt mest hela tiden.Klicka för att utvidga...
 
Back
Top