Senaste nytt

25% rabatt på Awards med Radisson

MartinH

Medlem
Äntligen! :)
screenshot-www.radissonhotels.com-2022.05.27-14_51_02.png
 

Jonas F

Medlem
Sådär. Då har man ringt och fått poängen på avbokningen manuellt återsatta. Krångelsystem..

Egentligen borde jag väl boka och boka av bara för att se om de någonsin skulle komma tillbaka om man inte kontaktar kundtjänst.

Däremot trist att inte alla hotell verkar visa korrekt rabatterat pris när jag ska boka.....
Det tycker jag fan är mer frustrerande.

Jo det är ju inte speciellt lyckat. Så ska man bråka med kundservice i efterhand om det inte justeras per automatik också..

Spliten i två program har definitivt gjort saker sämre också. Dels funkar alla systemen ännu sämre nu (vilket är imponerande i sig), dels verkar de mer eller mindre helt ha slutat med promos i Europa nu, allt gäller bara USA.

Håller med dig, det känns inte bra. Men förlängd status och ett stort poäng saldo som tex ofta kan användas ganska bra i London när astronomiska priser annars gäller...

Finns såklart fortsatt många individuella hotell som är riktigt bra. Men programmet har rasat ordentligt i värde.

Jag håller med. I USA har jag slutat bo på Radisson helt eftersom jag inte orkar hålla på och föra över poäng och status hit och dit. Och kampanjerna har som du säger blivit mycket sämre också. Precis som för dig och Berglund så har jag bara kvar Platinum-status för att den förlängts under corona-åren här men det är nog inget jag siktar på för 2023 om de inte rycker upp sig väldigt! (I år har jag väl bara några få nätter kvar med tanke på rollover nights som de skickat vidare år från år här så det blir väl nästan per automatik ytterligare en förlängning till nästa år).
 

Lollet

Medlem
Radisson i Åbo hade öppet för poängbokning i princip varje dag (dom veckor i juli som var intressanta) innan rabatten aktiverades. När kampanjen drog igång så stängde dom all tillgänglighet. Väldigt tråkigt :(
Instämmer att Radisson har gått ner sig, jag kommer tömma poängkontot och sen är jag nog klar där.
 

Jonas F

Medlem
Vart brukar du/ni ringa för det? Har fått ett par som fastnat där nu också... Platinum-numret på Irland eller svenska numret?
Jag ringde svenska numret. Och efter lite initialt bekymmer med att hitta medlemsnummer och bokningen så löste det sig tillslut rätt snabbt. Glad att inte väntetiden är lika lång som när man försöker ringa SAS vid vissa tillfällen i alla fall
 

Highbury

Medlem
Måste ändå säga att jag är ganska nöjd på de svenska/norska Radisson jag bott på! Men man ska nog mer programmässigt se det som en europabaserad kedja och använda Hilton el marriot om man vill ha global täckning
 

Doctor-X

Medlem
Går lite OT i tråden, hoppas det är ok.
Jag saknar 101p för att boka en award, någon som har tips på hur man kan få in dem snabbt? Enklast kanske är att köpa poängen?
 

ekf

Medlem
Går lite OT i tråden, hoppas det är ok.
Jag saknar 101p för att boka en award, någon som har tips på hur man kan få in dem snabbt? Enklast kanske är att köpa poängen?
Om du har Membership Rewards-poäng så kan du växla till Radisson till kursen 5:1. De gånger jag gjort det så har det tagit en vardag.
 

Doctor-X

Medlem
Om du har Membership Rewards-poäng så kan du växla till Radisson till kursen 5:1. De gånger jag gjort det så har det tagit en vardag.

Tyvärr tömde jag mitt MR-konto i samband med att jag sade upp mitt platinum. Annars hade det varit en bra idé :)
 
Toppen