FreeFlight
Medlem
Hej!
Försökte få tag på info ang lounger som SAS Plus / Business kan nyttja vid resande via Schiphol.
På Schiphols hemsida står det att SAS lounge är Aspire 26, vilket är helt fel. I min chat med SAS hänvisade de till allmänna sidor som inte gav någon info om nuvarande status.
Rätt lounge for SAS Plus / Business är Star Alliance, som visade sig vara corona-stängd. SAS hade ingen aning om när den skulle öppna, så jag fyllde i ett formulär på Star Alliance hemsida och sen tog det säkert 2 veckor innan ett svar kom:
Jag noterade att Aspire loungen stängde 19:30, inte helt osannolikt att Star Alliance kommer göra likaså.
I övrigt var det kaos på Schiphol, köerna var ENORMA och många som arbetade såg att vara utmattade och lite förvirrade. Det var köer utanför flygplatsen i långa tält, jag misstänker att det var icke-Schengen avgångar. I högtalarna spelade de meddelande om att de var 'understaffed' och bad så mycket om ursäkt.
På vår SAS Plus biljett stod det "FAST TRACK" som troligen inte gäller för Schiphol, men de var så förvirrade att det ändå släppte genom oss.
I nuläget är Schiphol inte en flygplats jag rekommenderar, möjligen har det rätat ut sig till juli då Star Alliance loungen öppnar.
Försökte få tag på info ang lounger som SAS Plus / Business kan nyttja vid resande via Schiphol.
På Schiphols hemsida står det att SAS lounge är Aspire 26, vilket är helt fel. I min chat med SAS hänvisade de till allmänna sidor som inte gav någon info om nuvarande status.
Rätt lounge for SAS Plus / Business är Star Alliance, som visade sig vara corona-stängd. SAS hade ingen aning om när den skulle öppna, så jag fyllde i ett formulär på Star Alliance hemsida och sen tog det säkert 2 veckor innan ett svar kom:
Star Alliance Lounge at AMS is slated to re-open in July 2022.
Regards,
Star Alliance Help Desk
STAR ALLIANCE
Regards,
Star Alliance Help Desk
STAR ALLIANCE
Jag noterade att Aspire loungen stängde 19:30, inte helt osannolikt att Star Alliance kommer göra likaså.
I övrigt var det kaos på Schiphol, köerna var ENORMA och många som arbetade såg att vara utmattade och lite förvirrade. Det var köer utanför flygplatsen i långa tält, jag misstänker att det var icke-Schengen avgångar. I högtalarna spelade de meddelande om att de var 'understaffed' och bad så mycket om ursäkt.
På vår SAS Plus biljett stod det "FAST TRACK" som troligen inte gäller för Schiphol, men de var så förvirrade att det ändå släppte genom oss.
I nuläget är Schiphol inte en flygplats jag rekommenderar, möjligen har det rätat ut sig till juli då Star Alliance loungen öppnar.