Senaste nytt

Snart möjligt att boka award med Singapore Airlines igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man omvandla EB eller Amexpoäng till Krysflyer som svensk på nåt sätt?
Ja, om du som svensk har kort som kan växla till krisflyer är det inga problem att växla poängen dit. Dina eurobonuspoäng kan du dock inte göra detta med, går mig veterligen bara byta till Coop poäng till extremt dålig rate.

Det går att växla svenska Amex-poäng till KrisFlyer om man först växlar dem till Marriott mot kursen 10:1. Därefter växlar man dem från Marriott till KrisFlyer mot kursen 3:1. Långt ifrån den bästa användningen av poäng, men det är möjligt om man absolut vill och måste ha KrisFlyer miles.

Ja, om du som svensk har kort som kan växla till krisflyer är det inga problem att växla poängen dit. Dina eurobonuspoäng kan du dock inte göra detta med, går mig veterligen bara byta till Coop poäng till extremt dålig rate.
Vilket kort kan man ha som det funkar med?

Det går att växla svenska Amex-poäng till KrisFlyer om man först växlar dem till Marriott mot kursen 10:1. Därefter växlar man dem från Marriott till KrisFlyer mot kursen 3:1. Långt ifrån den bästa användningen av poäng, men det är möjligt om man absolut vill och måste ha KrisFlyer miles.
Aha tack. Vill ju boka nya suites men verkar svårt utanför krisflyer…

Last edited by a moderator:
Vilket kort kan man ha som det funkar med?
Finns hur många som helst i USA som man teoretiskt kan få som svensk, men du måste ju ha någon koppling till USA för de korten, men fullt möjligt att få som svensk medborgare.
Förslagsvis läser du lite på de amerikanska sidorna typ TPG eller OMAAT om detta om du är kvalificerad för dessa typer av kort. 99,9% av svenskar kan ju inte få som.

Ihop med familjen, fru och två barn, har vi tänkt att flyga på award ticket (C-klass) från Göteborg till Perth (Australien) nästa år i april. Det ser ut som att det endast är Singapore Airlines, inom Star Alliance, som flyger ut från Perth. Då antar jag att jag att mitt enda alternativ är att flyga på Award Ticket till Singapore och sedan boka en vanlig biljett mellan Singapore och Perth, eller är det någon som kan se annat alternativ?

Ihop med familjen, fru och två barn, har vi tänkt att flyga på award ticket (C-klass) från Göteborg till Perth (Australien) nästa år i april. Det ser ut som att det endast är Singapore Airlines, inom Star Alliance, som flyger ut från Perth. Då antar jag att jag att mitt enda alternativ är att flyga på Award Ticket till Singapore och sedan boka en vanlig biljett mellan Singapore och Perth, eller är det någon som kan se annat alternativ?

ANA flyger också (iaf under vintersäsongen).

Air NZ också, för all del. Men antar att det inte hjälper dig direkt.

Screenshot 2022-05-18 at 14.30.41.png

Alternativet är ju mellanlandning i SYD och inrikes till Perth, då kan du ju boka hela vägen med t.ex. Thai och Asiana. Jag krigade dock hårt för att ens få tag i 2, förvisso högsäsong julen, men april lär inte vara några större utmaningar att köra t.ex ARN-BKK-SYD-PER, eller ut från CPH.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen