Jag har tidigare åkt Norwegian i tjänsten genom resebyrå, och känner andra som åkt EasyJet på samma sätt.Jag känner inte till någon som skulle boka LCC, typ Ryan eller motsvarande, på tjänsteresa.
Kutym är väl snarare att man bokar eko biljett med renommerat bolag?
Jodå, jag var konsult åt ett av Sveriges mest anrika bolag och vi fick flyga Wizz Air och de hade inga problem att skicka sin personal med detta bolag. När jag jobbade på bolaget som gör det möjligt att boka flygbiljetter så var Norweigan med i listan över bolag som vi hade avtal med och de var ofta de fick bli valet då prisskillnaden mot SAS var ofta stor. Skillnaden var dock inte lika stor mot Lufthansa så jag fick *A flyg iaf. men då blev det byte istället. Skulle kanske inte kalla Norsken LCC eller så är Norksen LCC och Ryan, Wizz är ULCC. Whatever....Jag känner inte till någon som skulle boka LCC, typ Ryan eller motsvarande, på tjänsteresa.
Tur att vissa av oss på det anrika företaget idag får boka våra egna resorJodå, jag var konsult åt ett av Sveriges mest anrika bolag och vi fick flyga Wizz Air och de hade inga problem att skicka sin personal med detta bolag. När jag jobbade på bolaget som gör det möjligt att boka flygbiljetter så var Norweigan med i listan över bolag som vi hade avtal med och de var ofta de fick bli valet då prisskillnaden mot SAS var ofta stor. Skillnaden var dock inte lika stor mot Lufthansa så jag fick *A flyg iaf. men då blev det byte istället. Skulle kanske inte kalla Norsken LCC eller så är Norksen LCC och Ryan, Wizz är ULCC. Whatever....
Det kanske finns alternativ med star alliance?Fick mina biljetter till Tokyo i Augusti helt inställda nu. Självklart inga alternativ utan bara ett mail om att de inte kunde hitta alternativ och bad mig ringa. Denna biljetten har jag flyttat fram en gång tidigare och när jag då efter 6 samtal kom till en vettig agent så sa han bara: Vilka datum vill du åka?
Hemresan blev till och med utanför 330 dagars fönstret för när bonusplatser släpps. Nu säger SAS att de bara KAN boka om mig inom 2 dagar framåt eller bakåt från datumen. Jag påtala då att senaste gången gick det efter om och men att boka om och då sattes jag på hold i 2 min och när hon kom tillbaka sa hon att hon pratat med Eurobonus. Vi bokar inte om så långt fram (Mars 2023) så du får välja andra datum men det finns inga flygningar.
Med andra ord så säger hon: Det finns inget vi kan göra, bara att boka av! Jag bad henne att låta bokningen vara orörd för nu.......
Får se hur jag går vidare.... Inga lätta platser att få tag på detta, speciellt inte 2st heller.
Absolut, men har inget som helst spelrum att jobba med tyvärr så därför jag ville skjuta den längre fram då mitt schema med jobbet är lite svårplanerat. Kollade lite snabbt och med Star alliance finns inget vettigt kring datumen, möjligen via USA men orkar inte hoppa runt som en jojo för att komma till Japan känner jag.Det kanske finns alternativ med star alliance?
Jodå, jag var konsult åt ett av Sveriges mest anrika bolag och vi fick flyga Wizz Air och de hade inga problem att skicka sin personal med detta bolag. När jag jobbade på bolaget som gör det möjligt att boka flygbiljetter så var Norweigan med i listan över bolag som vi hade avtal med och de var ofta de fick bli valet då prisskillnaden mot SAS var ofta stor. Skillnaden var dock inte lika stor mot Lufthansa så jag fick *A flyg iaf. men då blev det byte istället. Skulle kanske inte kalla Norsken LCC eller så är Norksen LCC och Ryan, Wizz är ULCC. Whatever....
Exakt så är det.Jag känner inte till någon som skulle boka LCC, typ Ryan eller motsvarande, på tjänsteresa.