I går sa dom på bägge KLM-flighterna jag åkte att det var obligatoriskt med mask.Flög ARN-AMS-ARN i veckan med KLM och mask var rekommendation men inte krav. Mindre än hälften hade mask på. I Schiphol var det ingen som sa något förutom i security där jag fick ta på den för att gå igenom och sedan ta av den direkt efter.
OT: Kön till security i Schiphol var på dryga 2 timmar, helt galet. Fast track, privium m.m var tom avstängt bara för att få igenom så mycket folk som möjligt. Ambulands, brandkåren och militären var på plats också.
Verkligen märkligt. Något som ändrats? De sista veckorna har det ej varit obligatoriskt. Däremot rekommendation. Stor andel av crew har inte heller använt.I går sa dom på bägge KLM-flighterna jag åkte att det var obligatoriskt med mask.
Tror mest dom var less, för det ropades ut idag också att det är obligatoriskt, men någon maskvakt existerade inte.Verkligen märkligt. Något som ändrats? De sista veckorna har det ej varit obligatoriskt. Däremot rekommendation. Stor andel av crew har inte heller använt.