Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag skulle dock absolut inte rekommendera att sätta sig 5h och köra bil direkt efter en 11h flygning, även om man hållit intaget av alkohol till 0. Man kommer bli trött och väldigt stor risk för dåliga beslut i trafiken. Bättre i så fall att stanna en natt och köra ner dagen efter, eller tom köra 5-6 på morgonen då man ändå lär vakna tidigt.

Alltid ta ett hotell nära/på flygplatsen, sov och ta bilen dagen efter..

Jag utgår ifrån att detta är samma resa som du skrev om i tråd om hyrbilar? Isåfall, är det inte enklare att hyra bilen på Sfo och köra ner? 5 timmars körning vs 4 timmars marginal + 1 timmes flyg - och då är 4 timmar absolut minimum skulle jag tycka. Dessutom en trevlig sträcka att köra även om man gjort det förut.. Och slutligen slipper du ju då undan ditt problem med att det inte finns någon sixt I Santa Barbara, utan får hela flottan från Sfo att välja från.

Nja inte efter 12 timmars flygresa plus at jag tänker inte avstå vinet och champagnen ombord...

Jag skulle dock absolut inte rekommendera att sätta sig 5h och köra bil direkt efter en 11h flygning, även om man hållit intaget av alkohol till 0. Man kommer bli trött och väldigt stor risk för dåliga beslut i trafiken. Bättre i så fall att stanna en natt och köra ner dagen efter, eller tom köra 5-6 på morgonen då man ändå lär vakna tidigt.

Håller med i sak, men jag upptäckte att jag av misstag råkat boka hotellet i Santa Barbera samma dag som ankomst och i 4 dagar. Hotellet är dock 100% avboknings/ombokningsbart, men då Kimpton i Santa Barbera höjt priserna sedan ursprunglig bokning så kommer det att att kosta 1200 USD till, det är jag ovillig att betala...

Håller med i sak, men jag upptäckte att jag av misstag råkat boka hotellet i Santa Barbera samma dag som ankomst och i 4 dagar. Hotellet är dock 100% avboknings/ombokningsbart, men då Kimpton i Santa Barbera höjt priserna sedan ursprunglig bokning så kommer det att att kosta 1200 USD till, det är jag ovillig att betala...

höra av sig till hotellet och berätta om misstaget?

Försöka duger...men jag tror att hotellet ser dollartecken i ögonen då, nästan samtliga hotell som vi bokat har sedan dess kraftig höjt priserna vid nyboknignar......;-)
Du behöver ju inte boka nytt, säg bara att du vill ta bort första natten. Har fungerar för mig flera ggr att göra så om man kontaktar hotellet. Ibland vind incheck har jag även kunnat förlänga rummet en extra dag till samma rate jag bokat trots att den var 50% lägre än nuvarande pris. En fråga är gratis och man kan inte få mer än nej.

Har kollat efter biljetter till Dubai i november under några månader nu. Enda som är tillgängligt är med MS, vilka jag inte vill åka med.

Tänkt åka ut från CPH men fungera även med andra städer inom Europa (har sökt de stora hubbarna).

Brukar aldrig vara problem med att hitta biljetter till DXB med TK eller LH-gruppen men är blankt.

Är jag för tidigt ut (har som sagt vara kollat under några månader), är allt slutsålt eller något annat som spökar?

Har kollat efter biljetter till Dubai i november under några månader nu. Enda som är tillgängligt är med MS, vilka jag inte vill åka med.

Tänkt åka ut från CPH men fungera även med andra städer inom Europa (har sökt de stora hubbarna).

Brukar aldrig vara problem med att hitta biljetter till DXB med TK eller LH-gruppen men är blankt.

Är jag för tidigt ut (har som sagt vara kollat under några månader), är allt slutsålt eller något annat som spökar?
Det är fotbolls VM och F1 avslutning i området i November vilket säkert kan bidra en hel del till väldigt begränsad tillgänglighet.

Det är fotbolls VM och F1 avslutning i området i November vilket säkert kan bidra en hel del till väldigt begränsad tillgänglighet.

Just det, VM tänkte jag inte på. F1 är det varje år (och målet med min resa :) ) och tänkte att expot inte är i år så borde varit enklare.

Just det, VM tänkte jag inte på. F1 är det varje år (och målet med min resa :) ) och tänkte att expot inte är i år så borde varit enklare.
Jag bokade biljetter med Turkish precis när de släpptes, fanns bra tillgång då men det är ju över 4 månader sedan nu.

Toppen