Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

mha321

Medlem
Det var så enkelt. Tack.
Men då är mina 2 doser giltigt i all oändlighet eller?
Läste att EU-beviset var giltigt 270 dagar efter dos 2.

Bevis på vaccination för att resa • E-hälsomyndigheten

Behöver jag ta en påfyllnadsdos för att kunna resa?
När du har vaccinerat dig mot covid-19 med två doser är din vaccination giltig i 270 dagar. Skälet är att vaccinets verkan minskar med tiden och därför krävs det en påfyllnadsdos. Barn och unga under 18 år omfattas inte av 270-dagars regeln. Det har EU bestämt.

När du har tagit din påfyllnadsdos behöver du förnya ditt vaccinationsbevis om du vill använda det vid resor. Gå in på www.covidbevis.se

Det är nog skillnad på hur länge vaccinationen är giltig och hur länge beviset är giltigt. Annars skulle det vara alldeles för enkelt!

När 270 dagar passas så är ditt bevis fortfarande giltigt men det visar att din vaccination inte är det. Typ.

Sedan kan väl länder göra undantag. Vissa länder är ju tex 2 doser bara ok upp till 180 dagar, därefter krävs 3. Att 2 doser är giltigt i 270 gäller väl I Sverige men inte nödvändigtvis på andra ställen.
 

flonken

Medlem
Det är nog skillnad på hur länge vaccinationen är giltig och hur länge beviset är giltigt. Annars skulle det vara alldeles för enkelt!

När 270 dagar passas så är ditt bevis fortfarande giltigt men det visar att din vaccination inte är det. Typ.

Sedan kan väl länder göra undantag. Vissa länder är ju tex 2 doser bara ok upp till 180 dagar, därefter krävs 3. Att 2 doser är giltigt i 270 gäller väl I Sverige men inte nödvändigtvis på andra ställen.

Tack för svaret. Det känns ändå lite rörigt.
Jag ska ansöka om thaipass asap och se om det går igenom.
 

plover

Medlem
Riktigt nice. då är det bokat och klart slutet av mej. Någon som provat Sukhotai ? Ser trevligt ut på alla ledder.
 

samet

Medlem
Riktigt nice. då är det bokat och klart slutet av mej. Någon som provat Sukhotai ? Ser trevligt ut på alla ledder.

Menar du staden eller hotellet?

Staden är en riktigt thaistad, väldigt lite turism. Mycket kultur då det finns mycket historia i/om staden.

Hotellet, vet ej, aldrig bott där.
 

plover

Medlem
Vad kör man flr försäkringsbevis ? Shar både Folksam och Amex Elite SAS, behöver nuett lägre belopp vid inresa, tror de sänkte till 20 tusen USD. Provade med Amex hemsida men den printar inga belopp…
 

011430121

Medlem
Vad kör man flr försäkringsbevis ? Shar både Folksam och Amex Elite SAS, behöver nuett lägre belopp vid inresa, tror de sänkte till 20 tusen USD. Provade med Amex hemsida men den printar inga belopp…
De har sängs till 10.000
  • Travel Insurance is reduced to a minimum of 10,000 USD medical coverage.
 

plover

Medlem
Jaha vad bra, skall kolla med mitt bolag i morgon - Amex har ju 2 miljoner SEK men jag lyckas inte ladda ned något på engelska från hemsidan.
 
Toppen