Gizmokvack
Medlem
BAKGRUND
Jag hade bokat min allra första award efter tips här på forumet för ett tag sedan om god tillgång på platser med Turkish till Mauritius. Resan skulle gått 26 juni från Göteborg och hemresa en vecka senare. Fick ett tråkigt SMS om cancelled för två veckor sedan. Resan var borta från Turkish officiella hemsida men dök tillbaka efter några dagar igen. Ringt Turkish totalt 5 ggr, 4 gånger säger de att endast min ”booking agency” kan röra biljetterna. De hävdar dock att det inte måste finnas några award utan jag är fri att boka om till vilket flyg jag vill eftersom det var de som cancelled”. Vid samtal 2 av 5 till Turkish sa hon även att de kan ändra om de får skriftligt att min egna booking agency refuse to rebook. Det funkade dock tyvärr inte i praktiken.
SAS har jag ringt 8 ggr och samtliga påstår att de endast kan boka om till nya award (vilket såklart är slut). Två veckor har gått idag sedan jag mottog sms och enligt SAS kommer de ikväll att avbokas och jag får tillbaka poäng, skatter och 2 voucher.
RESMÅL
Jag har sökt som en tok efter nya biljetter till Mauritius. Endast en resa från Arlanda med Ethiopian Airlines hittad (29 juni) men då inga returbiljetter. Jag har sökt vidare timtals till Seychellerna och Kapstaden men jag hittar ingenting (massa ekonomi, men inte business).
Jag förstår att det ser mörkt ut men söker tips på resmål där det brukas släppas extrabiljetter.
Har väl egentligen följande krav:
· Varifrån vill du börja din resa?
Göteborg i första hand. Annars allt söker om Arlanda (inklusive Arlanda förstås).
· Var är din destination?
Mauritius? Seychellerna? Sydafrika? Maldiverna? Sydamerika? Öppen för förslag.
· När vill/behöver du resa ut?
Helst vecka 26, annars när som helst efter 19 juni.
· När vill/behöver du komma hem?
Senast mitten av juli
· Hur länge vill du vara borta?
En vecka (6-9 dagar)
· Hur många personer som skall resa?
4 personer (2 vuxna + 2 barn)
· I vilken kabinklass?
Business
· Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Drömmer om A380 men den kan få vänta.
· Vad är din budget? (per person)
500k poäng + 2 voucher
· Vad är det viktigaste för dig?
Tryggt resmål
· Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej
Jag hade bokat min allra första award efter tips här på forumet för ett tag sedan om god tillgång på platser med Turkish till Mauritius. Resan skulle gått 26 juni från Göteborg och hemresa en vecka senare. Fick ett tråkigt SMS om cancelled för två veckor sedan. Resan var borta från Turkish officiella hemsida men dök tillbaka efter några dagar igen. Ringt Turkish totalt 5 ggr, 4 gånger säger de att endast min ”booking agency” kan röra biljetterna. De hävdar dock att det inte måste finnas några award utan jag är fri att boka om till vilket flyg jag vill eftersom det var de som cancelled”. Vid samtal 2 av 5 till Turkish sa hon även att de kan ändra om de får skriftligt att min egna booking agency refuse to rebook. Det funkade dock tyvärr inte i praktiken.
SAS har jag ringt 8 ggr och samtliga påstår att de endast kan boka om till nya award (vilket såklart är slut). Två veckor har gått idag sedan jag mottog sms och enligt SAS kommer de ikväll att avbokas och jag får tillbaka poäng, skatter och 2 voucher.
RESMÅL
Jag har sökt som en tok efter nya biljetter till Mauritius. Endast en resa från Arlanda med Ethiopian Airlines hittad (29 juni) men då inga returbiljetter. Jag har sökt vidare timtals till Seychellerna och Kapstaden men jag hittar ingenting (massa ekonomi, men inte business).
Jag förstår att det ser mörkt ut men söker tips på resmål där det brukas släppas extrabiljetter.
Har väl egentligen följande krav:
- 4 personer
- Minst det långa benet i business
- Utanför europa
- Sol och bad
· Varifrån vill du börja din resa?
Göteborg i första hand. Annars allt söker om Arlanda (inklusive Arlanda förstås).
· Var är din destination?
Mauritius? Seychellerna? Sydafrika? Maldiverna? Sydamerika? Öppen för förslag.
· När vill/behöver du resa ut?
Helst vecka 26, annars när som helst efter 19 juni.
· När vill/behöver du komma hem?
Senast mitten av juli
· Hur länge vill du vara borta?
En vecka (6-9 dagar)
· Hur många personer som skall resa?
4 personer (2 vuxna + 2 barn)
· I vilken kabinklass?
Business
· Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Drömmer om A380 men den kan få vänta.
· Vad är din budget? (per person)
500k poäng + 2 voucher
· Vad är det viktigaste för dig?
Tryggt resmål
· Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej