Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

nixa

Medlem
Då det är Turkish som ställer in är det de som i så fall måste boka in dig på annan flight. Sas kan bara boka om utifall att det finns awards.
Det är väldigt mycket married segments med Turkish som ofta ställer till det, du kan testa ombokning via stad i Europa, det brukar gå.

Ok, så det är alltså turkish jag ska prata med? Trodde det var sas som var ansvarig för bokningen eftersom det är en award. Provar o ringa turkish på måndag, tack!
 

Seamaster

Medlem
Jag har har en resa bokad till Dubai i maj (award) och fick också ett mail idag om att Turkish avbokat sista benet IST-GOT på hemresan. Men nu under kvällen så kom det ett mail från SAS om att jag var ombokad till samma routing men ett par dagar tidigare. Om jag inte återkopplar inom 15 dagar så tar de det som att jag accepterat ändringen, annars ombads jag kontakta SAS för ombokning eller avbokning...
 

palmen

Moderator
Ok, så det är alltså turkish jag ska prata med? Trodde det var sas som var ansvarig för bokningen eftersom det är en award. Provar o ringa turkish på måndag, tack!
Det är alltid bolaget som ställer in som är skyldiga att boka om. Turkish kommer dock med största säkerhet inte röra din biljett då den är utställd av sas. Det är här man hamnar i kläm som resenär tyvärr, det blir lite som resebyråbokning när dubbel bokar med sas men ska flyga med Turkish.
EU261/2004 är dock väldigt tydliga med att det är utförande bolag som är skyldiga att lösa detta. Om jag tror att Turkish gör det? Nog lika stor chans att vinna stort på triss...
 

MLG55

Medlem
Turkish har också ställt in ett leg för oss i juni månad :(

Börjat titta på alternativa vägar och hittat en väg som kan passa, dock skulle sista legget vara med SQ i ekonomi.

Någon som kan bekräfta att man kan boka och fått till en bokning med SQ i ekonomi?
Mitt leg kommer att vara inom Asien och en 3 timmars flight ( vilket är ok för oss )
 

Kimmen00

Medlem
Turkish har också ställt in ett leg för oss i juni månad :(

Börjat titta på alternativa vägar och hittat en väg som kan passa, dock skulle sista legget vara med SQ i ekonomi.

Någon som kan bekräfta att man kan boka och fått till en bokning med SQ i ekonomi?
Mitt leg kommer att vara inom Asien och en 3 timmars flight ( vilket är ok för oss )

Fick även jag vårt leg IST - ARN avbokat i påsk (award) . Fick mail om att Turkish bokat av och SAS inte kunde hitta ngt alternativ. Ringde in och en mkt kompetent tjej o jag letade länge efter diverse rutter. Slutade med o bokad från ny avresedestination med swiss istället. Dock en dag senare och övernattning i Zurich.
 

MLG55

Medlem
Nu är Thais long haul-tillgänglighet fixad i SAS *A-kalender och hos andra som kör SAS API, typ Awardhacks. Torsdagen den 12:e maj är sista dagen med awards nu när jag kollar idag den 12:e februari. Dvs släpp är 89 dagar innan. Inga mer obokningsbara biljetter.

Alla flighter inom asien är också borta med thai?
De brukade man ju kunna boka 340 dagar framåt.
Någon som vet nåt om detta?
 

Sukhoi

Medlem
Hej! Tänkte höra med Er? Vi har cirka 350 000 EuroBonus poäng. 44 000 går ut i november. Vi har ingen voucher just nu res 2 betala för 1. Kan man boka en EuroBonus resa sen applicera vouchern i efterhand? Tänkte åka nästa år då 2023. Kommer få en voucher i år 2022! Med vänlig hälsning Sukohi
 
Toppen