Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS MC 11-13 Februari 2022

Går det att köpa presentkort på Uber i USD?

Annars är nog varianten att fylla på sitt Revolutkort och växla till USD där, alternativt att fylla på i USD direkt för att just få del av de dubbla poängen på utländska transaktioner.
Det finns ju Uber cash. Så I praktiken ja. Men jag kan inte köpa korten i usd från Sverige vad jag kan se.

Och ja tanka revolut funkar. Men jag tänkte försöka sprida gracerna lite mellan olika kort för att, well, inte tända varningslampor typ :)

Är det någon mer än jag som får felmeddelande i Billhop när man skall lägga till sitt MC SAS Mastercard ”can’t process provided card. Please contact Billhop or your card provider” ringde Billhop men de visste inte vad som var fel och IT hade gått hem. Jag brukar alltid betala med mitt Amex ELITE men nu när det är kampanj på dubbla poängen tänkte jag betala elräkningen på 6000kr och hotell i vinter på 61000kr som skulle ge fina poäng men nu laggar systemet. Helvete!!! Nu är goda råd dyra

På tal om sådant. Är det nogon som vet något sätt att fylla på sitt Uber konto i usd inför framtida resa? Fyller man på sek kan den ju bara användas i Sverige. Vore trevligt att få in lite för nästa veckas resa under kampanjen...

Vad jag vet går det inte. Just nu är jag i euroland, och min Uber Wallet visar enbart eurotransaktioner. Hemma i UK syns enbart GBP-transaktioner. Så jag gissar att man måste befinna sig i USA - sen kanske man kan lura sin telefon att man befinner sig där men det vet jag inte om man kan.

Vad jag vet går det inte. Just nu är jag i euroland, och min Uber Wallet visar enbart eurotransaktioner. Hemma i UK syns enbart GBP-transaktioner. Så jag gissar att man måste befinna sig i USA - sen kanske man kan lura sin telefon att man befinner sig där men det vet jag inte om man kan.

Frågan är vad den går på där. Gps? Mobilnät? Ip? Men ibland finns det ju enkla trick att lura en app som gör så, så det är värt att fråga :)

Går det att köpa presentkort på Uber i USD?

Annars är nog varianten att fylla på sitt Revolutkort och växla till USD där, alternativt att fylla på i USD direkt för att just få del av de dubbla poängen på utländska transaktioner.
Finns även rena present kort och där gick det att ta sig fram till deras us only site. Men där gick jag bet - varken curve eller sas mc togs emot. Och det var krav på att ange amerikansk stat. Ah, well, det var värt ett försök :)

SAS MC stödjer inte Apple Pay. Jag kommer runt det med att ha Curve, och koppla kortet dit. Curve funkar för Apple Pay.
SEB kort har äntligen fått tummen ur och meddelat att stöd för Apple Pay kommer… bättre än deras torftiga: Vi tycker det är väldigt intressant att Apple Pay har lanserats i Norden, men vi är inte anslutna till tjänsten. Det finns flera satsningar på digitala plånböcker på marknaden för tillfället och vi fortsätter såklart att följa utvecklingen.

SEB kommer att erbjuda Apple Pay! Men när är ännu oklart. | Feber / Mobil

Och för att avsluta min ride-sharing-följetong...

Det går alldeles utmärkt att fylla på Lyft Cash däremot. Och eftersom Lyft inte finns i Sverig eså håller de inte på att bråka med att göra allt i SEK :)

Det var ju ett bra sätt av Lyft att se till att de får majoriteten av min ridesharing business nästa vecka då...

Toppen