Vad är det du undrar om det stämmer?Gweilo_2 skrev:Kan bli spännande om detta stämmer - jag är en aning skeptisk....Klicka för att utvidga...
Link skrev:De har valt att designa ett nytt säte "Collins AirLounge", intressant design med flertalet sätt att sitta i sitt personliga lilla "ägg". Dessvärre så saknar jag dörr mot resten av kabinen, hade varit ett strålande tillägg. Stort plus för madrassen! Noterar även i pressbilder och videos att de har valt den minsta lilla människa för att visa sina säten,hade varit intressant med en finsk skogshuggare i lotusställning istället.Ny kabin | FinnairFinnairpresskittet med videos och bilderKlicka för att utvidga...
Homer skrev:Alltså, de här nya Iittalaglasen...för min del tycker jag de ser ut som tandborstglas.Visa bifogad bild 126115Visa bifogad bild 126116Visa bifogad bild 126117Klicka för att utvidga...
Är det din intuition som säger dig det ? Min erfarenhet inskränker sig till ANAs 787 där konceptet (iofs economy) inte var en höjdare, detta kan ju funka, beroende på hur vig/smidig/gammal man är...nåväl, time will tellintuition skrev:Vad är det du undrar om det stämmer?Om det är huruvida stolen har motoriserad recline? Då behöver du inte fundera längre, det har den inte.Om det är huruvida man antingen kommer att hata eller älska den så kan jag redan nu bekräfta att det kommer att finnas resenärer som varken hatar eller älskar utan tycker något mitt emellan...Om du tvekar huruvida den kommer till alla A350 och A330 är det också redan nu klart att påståendet stämmer.Klicka för att utvidga...
niksal skrev:Hur som helst så tycker jag att Finnair agerar modigt och gör något annorlunda. De är väl positionerade när marknaden (kanske?) öppnar upp sig igen.I finska Talouselämä (motsvarar Veckans Affärer) är de dock rätt tydliga med att nya utbudet skall vara ”lagom”. Den som förväntar sig ultimata lyxet kommer att bli besviken. De ville skapa en kabin runt hållbarhet. Min egna tolkning är att det kommer att finnas färre val och mindre utbud gällande mat, för att undvika svinn. Jag hoppas dock att det inte betyder lägre kvalitet. Som allätare hoppas jag även att det inte betyder 100% vegetarisk mat. Däremot skulle jag gärna se fler fiskrätter - kanske även sådan fisk som inte är så ansedd. Fiskbullar av mört eller gädda kan vara riktigt gott!Finns några rapporter om att uppgraderingar begränsas till en klass. Det är negativt. Men återstår att se hur PE prissätts.Klicka för att utvidga...
Just den har jag funderat mycket på. Jag tror du har helt rätt, men det lustiga är att Finnair själva pratar mycket om fler val och att resan ska kunna anpassas helt efter individens önskemål. Men där tror jag de har en målkonflikt.niksal skrev:...De ville skapa en kabin runt hållbarhet. Min egna tolkning är att det kommer att finnas färre val och mindre utbud gällande mat, för att undvika svinn. Jag hoppas dock att det inte betyder lägre kvalitet....Klicka för att utvidga...
Ev OH-LWDsamet skrev:Någon som sett info om vilken maskin som redan fått den nya inredningen?Alternativt information om i vilken ordning respektive maskin skall ändras och tidsplan för detta.Har några AY inbokade, samt några till på gång, vore ju kul om man kunde träffa rätt.Klicka för att utvidga...
Finnair har relativt länge haft ett förbokningssystem, där man kunnat välja både bland de 2-3 alternativa huvudrätterna och från ett helt separat förbokningsutbud (ytterligare 3 rätter). Det har inte alltid fungerat jättebra. Vad jag märkt är det rutinen ombord som inte fungerat, dvs att personalen inte vet om att man har förbeställt eller rent ut påstår att det inte finns lastat (för att slippa gå och leta upp maten).AABack2ARN skrev:American har ju löst det med ett väl fungerande förbokningsystem i First och Business...Klicka för att utvidga...
Ett liknande problem är också att det kan vara svårt att i förväg veta hur hungrig man kommer att vara eller vad man ätit tidigare på dagen. har man ätit rejält kanske man klarar sig med en lätt måltid/sallad, men det kan vara svårt att committa sig till 48+ timmar före.AABack2ARN skrev:...Fungerar utmärkt när man har för avsikt att vara verkligen vara med på flyget man bokade men lite sämre om man blir sent ombokad (frivilligt eller pga missad anslutning) då det blir slumpartat vad man erbjuds.Klicka för att utvidga...