Tomas E
Medlem
Det här har jag ju förespråkat länge, får se om de senare går "all-in" på mitt förslag med slingning Toronto-Stockholm-Seoul.
Hade älskat om SAS börja flyga till Seoul, klarar A321 det dock?
Bortsett från att ARN-ICN (eller CPH-ICN) verkar vara något för långt för A321LR så borde väl Sydkorea, i likhet med Kina, vara en destination där man vill kunna ta hyggliga mängder frakt om man väl flyger, och inte (nästan) bara passagerare? I så fall är det widebody som gäller. Och om SAS skulle flyga dit blir det nog CPH-ICN snarare än ARN-ICN. Anledningen att vi nu kommer att begåvas med ARN-YYZ parallellt med CPH-YYZ lär vara att Air Canada redan har CPH-YYZ, så konkurrensen blir mindre på ARN. Hade inte den där AC-rutten funnits hade det säkert blivit CPH-YYZ för hela slanten för SAS.Airbus säger c:a 7400 km räckvidd (beroende på inredning). ARN-ICN är 7422 km.