Senaste nytt

SAS öppnar Toronto dagligen mixat från Arlanda och Köpenhamn

Grattis till slla som gissat på Toronto som nästa SAS-destination i 511 diskussionstrådar

Blir bra med connections till bla Sydamerika från Stockholm. AC flyger ju både till EZE och SCL.

Också bra byte till norra USA destinationer antar jag när man vill slippa byta i USA.

Skall bli intressant att se hur prissättningen kommer se ut om man gör ett avtal med Air Canada. Idag är ”alla” priser till USA med inrikessegment med United, American och Alaska. Det finns inga priser jag har sätt med Air Canada. Idag går alla SAS-priser till Kanada via USA av naturliga skäl.

Från Toronto finns det massor av bra alternativ också ner till Sydamerika som sagt men även Karibien finns det mycket. Tyvärr är väl de obefintliga bonusplatserna med SAS ett bekymmer om man vill åka den vägen. Air Canada är ett av de enklaste bolagen att hitta platser med över Atlanten.

Jag svarade nej för något år sedan på samma fråga
Men blev rättade att så var det inte, SAS flög en kort tid med 767 på Kanada minns inte riktig vem som hade kunskap om detta var det @Ricci eller @Holmer och har glömt när
Men @raphaelmak det kommer ett svar igen inom någon timme

Någon som vet om SAS hade haft reguljärflyg till Canada innan detta, och hur länge det var sedan? .

Jag svarade nej för något år sedan på samma fråga
Men blev rättade att så var det inte, SAS flög en kort tid med 767 på Kanada minns inte riktig vem som hade kunskap om detta var det @Ricci eller @Holmer och har glömt när
Men @raphaelmak det kommer ett svar igen inom någon timme
Inte vad jag kan minnas idag, dock har jag säkert skrivit något i tråden. :)

Riktigt kul med en ny linje och förstås en utmaning (som @Senator skriver) att starta den från både ARN och CPH.
AC kommer väl också flyga på CPH i sommar med wide-body så det bör väl täcka det behovet på den sträckan.
Kort fråga, då jag inte hunnit läsa på mig, är detta en JV med AC?

Inte vad jag kan minnas idag, dock har jag säkert skrivit något i tråden. :)

Riktigt kul med en ny linje och förstås en utmaning (som @Senator skriver) att starta den från både ARN och CPH.
AC kommer väl också flyga på CPH i sommar med wide-body så det bör väl täcka det behovet på den sträckan.
Kort fråga, då jag inte hunnit läsa på mig, är detta en JV med AC?

Nej. Air Canada skulle vara dumma att välja SAS över Lufthansagruppen och United

Nej. Air Canada skulle vara dumma att välja SAS över Lufthansagruppen och United
Håller med, då är det vanlig "feed-connection" som övriga *A-bolag som inte är med i Atlantic joint Venture.
Ser dock ut för mig som en sommarfågel linje från både ARN och CPH.

Edit: Nu gäller det att många pax verkligen betalar för att resa denna linje och inte bara tar ut Awards..

Last edited:
emoji6.png
Skulle man inte kunna ha JV enbart på denna linje, precis som sas hade med SQ till Singapore? Eller blir det problem med existerande JV inom alliansen över atlante

Toppen