När du blir uppgraderad till Executive eller svit, så får du alltid lounge-tillgång, eller motsvarande som i det här fallet.ulagun skrev:Bokat Hilton Slussen 4 nätter nästa vecka. År HHG. Fick idag trevligt mejl att vi blivit uppgraderade till junior svit. .Framgår dock inte om uppgraderingen även innebär tillgång till förmånerna som t.ex executive delen av Eken eller om det enbart gäller själva rumsuppgraderingen från bokat superior room med utsikt till junior svit. I så fall är ju uppgraderingen inte inte mycket värd.Även fått tidigare erbjudande om uppgradering till executive room för 240kr/natt vilket i så fall är förmånligare för oss med några glas fritt vin och lite snacks innan middagen.Någon här som vet om junior svit även innebär tillgång till executive eller om vi ska ta 240kr erbjudandet istället och därmed slippa betala 90-100kr för ett glas vin i baren.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:När du blir uppgraderad till Executive eller svit, så får du alltid lounge-tillgång, eller motsvarande som i det här fallet.Klicka för att utvidga...
Det var INTE ett agerande i enlighet med Hiltons regler. Man kan visst ha kapacitetskontroll, men då gäller det alla som är berättigade till en viss förmån.M@GNÜS skrev:Inte nödvändigtvis… covid kan ge alla möjliga undantag. Tjejen är guld och fick inte loungetillgång på Hilton Park Lane i London efter uppgradering till executive room. Man hänvisade till att vädret var dåligt så många gäster stannar inne på hotellet vilket skulle leda till att loungen slog i kapacitetstaket under covidreglerna.Klicka för att utvidga...
Är loungen öppen?Cristoffer Cedergren skrev:Hotell: Hilton Prague Old TownDatum: 11-13 februariBokat: Queen RoomUppgradering: King Executive hörnrumStatus: HHGFick inget mail om uppgradering 72h innan, första gången det blev så sen det infördes. Men efter ett par mejlvändor med hotellet om sen ankomst etc så var uppgraderingen också löst.Förra gången jag var i Prag bodde jag på det andra, billigare, Hiltonhotellet. Old Town är mycket trevligare än det vid vattnet. Detta är ett av de Hilton i Europa som har kvar sin charm och ellegans från hur hotell var förr. Mycket trevlig och serviceinriktad personal. Läget är perfekt.Klicka för att utvidga...
Jag har tänkt boka 2 nätter på båda eftersom jag tidigare inte bott på något av dem, läget är ju klart bättre på old town men för oss inte optimalt.Cristoffer Cedergren skrev:Hotell: Hilton Prague Old TownDatum: 11-13 februariBokat: Queen RoomUppgradering: King Executive hörnrumStatus: HHGFick inget mail om uppgradering 72h innan, första gången det blev så sen det infördes. Men efter ett par mejlvändor med hotellet om sen ankomst etc så var uppgraderingen också löst.Förra gången jag var i Prag bodde jag på det andra, billigare, Hiltonhotellet. Old Town är mycket trevligare än det vid vattnet. Detta är ett av de Hilton i Europa som har kvar sin charm och ellegans från hur hotell var förr. Mycket trevlig och serviceinriktad personal. Läget är perfekt.Klicka för att utvidga...
Done deal, det ligger ju nära Florenc/metro så man tar ju sig ändå runt tänkte jag. Resan är i maj dock.Cristoffer Cedergren skrev:@fcxNej det är servering i lobbybaren.Kaffe och te klockan 11.00-17.00Happ hour med vanligt loungeutbud klockan 17.00-19.00Helt nöjd med det jämfört med tex Hilton Berlins lounge som var öppen men utan människovärdig föda.@DawesJag tycker att du ska pröva båda och rapportera här sen. Det lite utanför city har vissa rum med utsikt mot atriumet och sen måste man knata över en stor väg för att komma till staden. Men där finns stor utomhuspool som är nice på sommaren.Klicka för att utvidga...