Promenera till Jumbo Stay på Arlanda (från T2)

morgan

New member
Stämmer det att man måste gå så här krångligt för att ta sig från Terminal 2 på Arlanda till Jumbo Stay?

Dubbelt så långt som bilvägen, men den verkar inte ha trottoar?

Google Maps

Morgan skrev:Stämmer det att man måste gå så här krångligt för att ta sig från Terminal 2 på Arlanda till Jumbo Stay?Dubbelt så långt som bilvägen, men den verkar inte ha trottoar?Google MapsKlicka för att utvidga...

Vill du absolut gå - så tror jag tyvärr detta är enda vägen. Jag fick för mig att gå till Södra Fraktvägen en gång (där man kan hämta Aimo bilar - satt på väldigt många credits och var sugen att testa VW ID4) - det såg kort ut på Google Maps, men var en rejäl promenad från T2.

upload_2022-2-4_11-16-15-png.125970

Såhär säger de själva:

> We still would recommend the transfer bus. If you insist, walk towards the control tower, continue towards the large white customs(TULL) house, behind it there is a pedestrian way that starts and leads all the way to Jumbo Stay, approx. 15 minute walk from the terminals.

How to find us - Jumbostay

Budgetresenär skrev:Senast jag bodde där (ett par år sedan) körde gratisbussen t o m enligt en tidtabell så man kunde planera.Klicka för att utvidga...

Bussen går var 12:e eller 15:e minut beroende på tid på dygnet, så det är enkelt att ta sig dit om man tar bort mitt önskemål om färdsätt!

Transport på flygplatsen | Stockholm Arlanda Airport

Lite konstigt att Arlanda inte är mer anpassat för t.ex. cyklister? Tänker mig att det är rätt många som jobbar där och cyklar från typ Upplands Väsby, eller överskattar jag mängden medelålders män i lycra?

Jag promenerade förbi där i december. Skulle rekommendera att gå till Comfort Hotel (finns inneväg nästan hela vägen från SkyCity). Från precis söder om (baksidan) hotellbyggnaden finns en gångväg som enkelt tar en till Jumbo Stay.

När jag jobbade i närheten så tog jag rulltrappa ned till toaletterna vid T4 incheckning, sen gången under vägen till parkeringshuset och ut på parkeringen som korsades och sen genom en vägtunnel så är du nästan vid Polisen. Sen knatar du vidare på stigen förbi sjön. Tar sin tid dock

Billigare och närmare att bo på Comfort hotell istället.

Går utmärkt, jag brukar ta den vägen till/från Radisson om det inte är allt för sent eller tight om tid till avgång. Bra bensträckare. Ibland lite krångligare när det är byggarbeten i vägen.

Back