Senaste nytt

Promenera till Jumbo Stay på Arlanda (från T2)

Morgan

Medlem
Stämmer det att man måste gå så här krångligt för att ta sig från Terminal 2 på Arlanda till Jumbo Stay?

Dubbelt så långt som bilvägen, men den verkar inte ha trottoar?

Google Maps
 

Doctor-X

Medlem
Stämmer det att man måste gå så här krångligt för att ta sig från Terminal 2 på Arlanda till Jumbo Stay?

Dubbelt så långt som bilvägen, men den verkar inte ha trottoar?

Google Maps

Vill du absolut gå - så tror jag tyvärr detta är enda vägen. Jag fick för mig att gå till Södra Fraktvägen en gång (där man kan hämta Aimo bilar - satt på väldigt många credits och var sugen att testa VW ID4) - det såg kort ut på Google Maps, men var en rejäl promenad från T2.
 

Rickard_O

Medlem
upload_2022-2-4_11-16-15.png
 
Såhär säger de själva:

> We still would recommend the transfer bus. If you insist, walk towards the control tower, continue towards the large white customs(TULL) house, behind it there is a pedestrian way that starts and leads all the way to Jumbo Stay, approx. 15 minute walk from the terminals.

How to find us - Jumbostay
 

Morgan

Medlem
Senast jag bodde där (ett par år sedan) körde gratisbussen t o m enligt en tidtabell så man kunde planera.

Bussen går var 12:e eller 15:e minut beroende på tid på dygnet, så det är enkelt att ta sig dit om man tar bort mitt önskemål om färdsätt!

Transport på flygplatsen | Stockholm Arlanda Airport

Lite konstigt att Arlanda inte är mer anpassat för t.ex. cyklister? Tänker mig att det är rätt många som jobbar där och cyklar från typ Upplands Väsby, eller överskattar jag mängden medelålders män i lycra?
 
Toppen