Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Förstår inte varför det är nödvändigt åka dit när alla vet hur det är..ja ja, ska hålla käften

Skillnad på behov resp. begär.

Själv känner jag också ett starkt begär efter att åka till Thailand och gotta mig i solen, men om man gjorde ett drinking game av att ta en shot varje gång det kommer nya besked om Thailands inrese-regstriktioner så skulle jag åka på skrumplever innan jag lyckats hitta ett award-säte.

Förstår inte varför det är nödvändigt åka dit när alla vet hur det är..ja ja, ska hålla käften

Nej nödvändigt är det ej, Men både jag och min fru skulle gärna vilja träffa släkten som är och bor i Thailand. Sist vi var där var 2019 och vi brukar åka 1 gång om året. Min dotter vill så klart träffa sina kusiner som hon aldrig träffat. Går det inte i år får det bli nästa år har vi sagt i 2 år nu och vem vet så blir kanske fallet även i år. Men hoppet finns kvar, så får man väl väga det mot riskerna.

Skulle jag på en ren bad och sol resa hade jag valt ett land utan karantän och enklare inreseregler.

• Gilla
Reactions: hco
Min dotter råkade ut för detta. Deras son lämnade positivt test på karantänshotellet. Han hade inga som helst symptom men blev satt i 10 dagars karantän på sjukhus och resten av familjen fick 14 dagar på karantänshotell. Det hela kostade 85.000kr vilket inte täcks av någon försäkring eftersom det handlar om karantän och ej sjukvård
Oj, det var en rejäl slant! Vilket bolag har de försäkringen i, jag trodde att har man en sjukhusvistelse så står försäkringsbolaget för densamma?

Hur fördelade sig kostnaden mellan sjukhus och hotell?

• Gilla
Reactions: hco
Är det tillåtet med Transfer i Bangkok (ca 3h50min) till Phuket med Test & Go? Har sökt runt en hel del men inte hittat svar på detta..

Jag har en awardresa bokad direkt till Phuket med Thai Airways i dagsläget och nu har jag hittat ett ny alternativ awardresa på mina datum Arlanda-Zurich-Bangkok-Phuket med Swiss och Thai Airways.

Toppen