Senaste nytt

Lufthansa kampanj res två i Business i Europa. Boka senast 17 februari 2022

Mina flighter i P klass kostar strax över 4000 för en person. När man söker för två med detta erbjudandet så säger den 6000, det är väl inte riktigt 50%. Men jag antar att det är skatter osv som drar upp priset.

Mina flighter i P klass kostar strax över 4000 för en person. När man söker för två med detta erbjudandet så säger den 6000, det är väl inte riktigt 50%. Men jag antar att det är skatter osv som drar upp priset.

Det är nåt knas igen med kampanjen. For det första står det "Up to 50% off", så där klarar Lufthansagruppen sig. För det andra så verkar det kapacitetsstyras inte bara mot P-klass inventory men också specifikt inventory för kampanjen. Jag tittar på ARN-NAP och ARN-LIS men det är väldigt skralt med utbud på mina datum.

Det är väl lite "kreativ" marknadsföring, då det står upp till 50% rabatt. Beroende på vilka anslutningar och avgångstider du väljer så kan rabatten bli 50% eller lägre beroende på dina preferenser.

Bokade med supersaver travel med lufthansa ut och austrian hem för 5275 istället för lufthansas 6000. Bokningsklass P blev det.
Problemet är väl att välja platser eftersom supersaver ville ta betalt för det. Men det kunde jag enkelt göra när de var biljetterade på SAS hemsida. :)

Men en bra deal, kostade samma med ryan/wizz under den F1 helg jag bokat.

Efter mycket om, men, kanske så bokade jag om sommarens flyg till Malta då SAS ändå inte kommer flyga de dagar som de sålt till oss även om de inte berättat detta än.

GOT-MUC-MLA med Lufthansa och Air Malta [med LH Flightnummer, kommer vi in i Senator loungen då?]
MLA-BRU-FRA-GOT med Air Malta [SN Flightnummer så inga EB poäng] och Lufthansa x2.

4 vuxna [GOTBound Jr och Master GOTBound har växt upp fort inför denna kampanj] gick på 14 480 kr, hemresan drar upp priset rejält men då våra datum var låsta, hursomhelst 2 800 kr billigare än SAS Plus, kortare flygtider och vi får åka de dagar vi är låsta till.
All bokat i P klass

Det går att hitta för 12 000kr men då måsta man vara väldigt flexibel samt se upp för dolda Y segment ut från MLA.

Segt, jag angav våra Eurobonus uppgifter enligt EBDxxxxxxxxx men går jag in och tittar på min bokning är det tomt under Frequent Flyer och ingen möjlighet att ändra, hilfe!

Det brukar vara svårt att få in det, enklast är att testa vid incheckningen, antingen i automat eller vid disk
Jag ringde Lufthansa igår på det vanliga svenska numret, svar efter direkt utan någon kö, de la in våra Eurobonus i samma format som jag gjort vid bokning och nu syns det i Lufthansas bokningssystem också. av någon aldning ändras alltid Mrs. GOTBound alltid Ms. GOTBound när vi bokat med *A bolag, men inte hos ex. OW.

Varför postar jag denna onödiga post? Jo, nu har vi det på hårdkopia vilket format Eurobonusnummer skall anges på hos Lufthansa.
tempsnip.png

Fotnot: Mr. framför Master GOTBound har att göra med att han är bokad som vuxen för att kunna nyttja denna eminenta kampanj.
När barn bokas som vuxna är det bra att tänka på att inte välja exit-row platser då det kan bli stökig att flytta om i en potentiellt fullsatt intra-Europe businesskabin när man väl bordat.

Jag ringde Lufthansa igår på det vanliga svenska numret, svar efter direkt utan någon kö, de la in våra Eurobonus i samma format som jag gjort vid bokning och nu syns det i Lufthansas bokningssystem också. av någon aldning ändras alltid Mrs. GOTBound alltid Ms. GOTBound när vi bokat med *A bolag, men inte hos ex. OW.

Varför postar jag denna onödiga post? Jo, nu har vi det på hårdkopia vilket format Eurobonusnummer skall anges på hos Lufthansa.
Visa bifogad bild 126124

Fotnot: Mr. framför Master GOTBound har att göra med att han är bokad som vuxen för att kunna nyttja denna eminenta kampanj.
När barn bokas som vuxna är det bra att tänka på att inte välja exit-row platser då det kan bli stökig att flytta om i en potentiellt fullsatt intra-Europe businesskabin när man väl bordat.
Och vilket format var det?

Toppen