Xilan
Medlem
21/1Någon som har fått statuspoäng för Elite i Januari, brukar få mina några dagar in men inte sett röken av de ännu?
21/1Någon som har fått statuspoäng för Elite i Januari, brukar få mina några dagar in men inte sett röken av de ännu?
21/1 här med.Någon som har fått statuspoäng för Elite i Januari, brukar få mina några dagar in men inte sett röken av de ännu?
Japp det finns en tidpunkt varje månad det överförs i klumpsumma. Brukar vara första tisdagen i månaden tror jag, sen kan det dröja lite till innan det syns i (exempelvis) SAS-appen. Loggar du in på Amex kan du dock följa poängflödet hyfsat under månaden.inns det något brytdatum då allt överförs eller vad sker?
Logga in på Amex så ser du poängen. Överförs till Eurobonus första tisdagen i månaden, för mig.Har haft mitt Amex-kort nu i 15 dagar och handlat friskt.
Dock så ser jag inga poäng på mitt eurobonus?
Eller tja, jag har 48 poäng som jag fick när jag tankade på Preem för en vecka sen.
Men alla köpa både före och efter det saknas.
i Eurobonus Master Card-appen så ser jag alla köp och poäng, men dom finns inte i vårat gemensamma pointsharingkonto eller vanliga EuroBonus-kontot.
finns det något brytdatum då allt överförs eller vad sker?
Ja!Min auto-sweep händer den förste i månaden. Måste man vänta till efter auto-sweep har gjorts om man vill säga upp kortet för att inte förlora månadens poäng?
Frugan hade samma problem efter hon fixat kort. Upptäckte detta efter ett tag och tog kontakt med amex. Uppgifterna i profilen hos amex måste stämma överens med profilen hos SAS. Dubbelkolla detta (adress, telefonnummer, EB nummer, efternamn osv osv). När/om problemet åtgärdas så tar det ett fåtal dagar innan poängen blir överförda, detta borde du/ni ha fått reda på när du pratat med både SAS och amex. Vi rättade till frugans uppgifter och poängen överfördes 5 dagar senareHar ett litet problem med överföring av poäng.
En familjemedlem började med sas amex för typ 2 år sedan och har dragit in ca 300 000 sedan dess. Men när min familjevän skulle boka en resa upptäckte hen att det inte fanns några poäng på EuroBonus kontot, det var tydligen något med fel mellannamn eller liknande som strulade det (sa dem då).
Jag lät hen använda mina poäng just för den resan tills hens poäng kommit in. Detta var nu 4 månader sedan och poängen har ännu inte kommit.
2-4-1 har två brunnit inne dessutom.
Min familjevän har ringt både sas och amex flera gånger men de verkar inte angelägna att lösa problemet. Vad ska man göra?