Senaste nytt

Flyger till New York i juni, var ska vi åka för sol och bad?

Tack så hemskt mycket för alla tips. Vilket superforum det här är :)

Ska kolla upp alla ställen men verkar vara flera som plussar för Outer Banks / Nags Head, ser lovande ut efter en snabb titt Några tips på boenden där?

Kör vi dit kan vi ju alltid stanna några nätter även på Rehoboth Beach eller testa Virginia Beach några dagar.

Om ni testar Virginia Beach så sticker 2 hotell ut:

Delta Hotels by Marriott Virginia Beach Bayfront Suites och Courtyard Virginia Beach Oceanfront/South. Det sistnämnda fick jag boka när jag var för sent ute för det första jag skrev. Helt ok, mellanklass. Brukar åka dit varannat år då USAF has en av baserna där. Har hört andra vänner prata om Oceanaire by Diamond Resorts, som verkar vara bra enl. dom.
Låter som en kul resa. Håller med de andra att södern inte är så bekväm då. Lite som att vara i en fuktig bastu.

Om ni testar Virginia Beach så sticker 2 hotell ut:

Delta Hotels by Marriott Virginia Beach Bayfront Suites och Courtyard Virginia Beach Oceanfront/South. Det sistnämnda fick jag boka när jag var för sent ute för det första jag skrev. Helt ok, mellanklass. Brukar åka dit varannat år då USAF has en av baserna där. Har hört andra vänner prata om Oceanaire by Diamond Resorts, som verkar vara bra enl. dom.
Låter som en kul resa. Håller med de andra att södern inte är så bekväm då. Lite som att vara i en fuktig bastu.

Ligger inte Delta Hotels lite off, hur är det med restauranger etc?

Mycket är ju sagt men om man vill hålla sig ett stenkast från NYC så tycker jag inte man skall glömma Long Island. Vi var där för en 5 år sen, iof i slutet av juli, men det var varmt i vattnet och mycket trevliga stränder som passar yngre barn så som Cupsoque Beach, Cedar Beach, Long Beach etc.
The Hamptons är ju jättemysigt. Men som sagt, detta var i slutet av juli. Kanske är för kallt i mitten juni? Oas har NY ofta varma somrar..

Annars är ju New England väldigt najs som Senator skriver. Vi körde en 4 veckors road trip för några år sen i hela New England med start runt 4 juli.
Revere Beach utanför Boston, Hampton Beach i New Hampshire, stränderna på Cape Cod (Mayflower Beach, Craigsville Beach etc), Marthas Wineyard etc: Alla härliga sandstränder med varmt i Atlanten..
Och i Vermot och Maine hittade vi massor av supermysiga insjöar i bästa Stephen King-anda där vi badade och hyrde kanot.

Annars så har ju många nämnt stränderna nedåt. Hilton Head är som sagt supernajs tycker jag. Både Charlston och Savannah är fina städer och bra stränder runt om, Follys, Sullivans etc.

Virginia Beach har ju många redan nämnt.

Jag skulle köra på New England om som är en favorit.. inte så varm to fuktigt som södern. Var ju 40+ typ i Savannah i juli när vi var där senast.

@Kimmen00 Säger inte alls emot gällande Long Island, men prisläget är helt absurd sedan Pandemin. Så vi kör istället dagstripp ut till vingårdarna eller till tex Montauk och Sag Harbour.

En liten Long Island pärla är utan tvekan Greenport. Inte lika fina stränder som på södra sidan men i gengäld har man magiska solnedgångar och aningen billigare prisläge. Quoge Beach är lugnare och mer lokalbefolkning och enklare att hitta ABNB. Förra året så tänkte vi att vi drar till Montauk Brewery i Maj för en öl och sedan lunch i närheten och tänkte lungt och ro. Vi hade helt fel, det var säkert 100m kö att komma in innan de ens öppnat. Kollade hotels com och alla hotell var redan fulla den helgen och kommande helger. En snabb koll ni visar att många av de bra hotellen etc kostar 1000 natten i dollar. Tex i kalla maj så kostar två nätter på Gurneys i Montauk Total price$2,667 Rena fyndpriset.

Jag ska försöka knåpa ihop en Long Island Guide med bilder under februari. Ställen som är packade på sommaren är Fire Island, Jones Beach och allt öster om Southhampton.

Jag skulle personligen styra kosan söderut för både mer normalt prisläge, varmare vatten och lugnare stränder.

@Kimmen00 Säger inte alls emot gällande Long Island, men prisläget är helt absurd sedan Pandemin. Så vi kör istället dagstripp ut till vingårdarna eller till tex Montauk och Sag Harbour.

En liten Long Island pärla är utan tvekan Greenport. Inte lika fina stränder som på södra sidan men i gengäld har man magiska solnedgångar och aningen billigare prisläge. Quoge Beach är lugnare och mer lokalbefolkning och enklare att hitta ABNB. Förra året så tänkte vi att vi drar till Montauk Brewery i Maj för en öl och sedan lunch i närheten och tänkte lungt och ro. Vi hade helt fel, det var säkert 100m kö att komma in innan de ens öppnat. Kollade hotels com och alla hotell var redan fulla den helgen och kommande helger. En snabb koll ni visar att många av de bra hotellen etc kostar 1000 natten i dollar. Tex i kalla maj så kostar två nätter på Gurneys i Montauk Total price$2,667 Rena fyndpriset.

Jag ska försöka knåpa ihop en Long Island Guide med bilder under februari. Ställen som är packade på sommaren är Fire Island, Jones Beach och allt öster om Southhampton.

Jag skulle personligen styra kosan söderut för både mer normalt prisläge, varmare vatten och lugnare stränder.

Åh fasiken. Hade ingen aning om det bisarra prisläget på Long Island.. när vi var där 2016 var det snarare 100 dollar för enklare Hampton Inn/Holiday Inn Express.. Men det var börjar ju bli länge sen.

Åh fasiken. Hade ingen aning om det bisarra prisläget på Long Island.. när vi var där 2016 var det snarare 100 dollar för enklare Hampton Inn/Holiday Inn Express.. Men det var börjar ju bli länge sen.

Pandemin ställde till det minst sagt. Det nya prisläget är inte alls kul. Problemet med NY är det spelar ingen roll hur mycket du än tjänar så finns det 10000 andra som tjänar rejält mycket mer. Pratade med GM på 1 Hotel Brooklyn granne med oss för att försöka förhandla mig kompispris när jag har folk på besök. Summa summarum, folk betalar runt 1200 natten plus skatter och fees bara för att kunna använda deras rooftop pool. Där ungefär går smärtgränsen enligt honom innan de ser en dipp i bokningarna. De har höjt listpriset rejält med konstant 40% off så det känns som att man gör en bra deal. Riktigt fult, men de är i stort sett fulla hela sommaren. Bokar man tidigt kan man bo där för runt under 800 natten inklusive taxes, fees etc för det billigaste rummet.

Innan pandemin så körde vi staycations för runt 250 natten. För att just utnyttja poolen.

Toppen