Senaste nytt

Flyger till New York i juni, var ska vi åka för sol och bad?

char

Medlem
Bokat bonusresa till NY i juni 14 dagar där vi gärna vill ta oss till nåt ställe med strand och bad för att sen avsluta några dagar i NY över 4:e juli innan vi flyger hem.

Har funderat på hyrbil till Virginia Beach, Myrtle Beach eller liknande. Finns ju också möjligheten att hoppa på ett inrikesflyg för att komma längre eller kombinera hyrbil i ena riktningen och flyg tillbaka.

Tänker runt 1 vecka vid en strand, 2-3 dagar i NY så då återstår runt 4 dagar för resa. Skulle ju kunna bila ända ner till Florida men känns som lite för lite tid för det? Även 1 dag eller 2 i Washington på vägen kan vara intressant men strand är prio 1.

Alla tips mottages tacksamt. Någon som varit i Virigina Beach och Myrtle Beach och kan jämföra. Även jämförelse mot södra Flordia som vi var i November skulle vara intressant.
 

Senator

Moderator
Ja du, hur långt är ett snöre liksom? Om det hade varit i juli så skulle jag ha tittat mer "lokalt". Jag tycker en av de bästa resor jag har haft är New England på sommaren men det är kanske lite för tidigt i säsongen. Samma med Nantucket, Martha's Vinyard.

Myrtle Beach har jag inte varit, däremot Hilton Head som är bra. Södra Florida i juni är fuktigt och varmt i juni, jag är ingen fan under sommaren.

Det ställe jag verkligen föll för är Outer Banks i North Carolina. Nags Head var helt fantastisk, men det är raka motsatsen till South Beach. Lugnt, rustikt och enkelt. Det är inte stället för paraplydrinkar och vadderade solstolar. Men underbart. Jag skulle flyga in till Richmond eller Virginia Beach, kanske Greenville och hyra bil därifrån. Kolla kombo hyrbil + flyg kostnad och utgå från det.

I Florida skulle jag strunta i södra och kanske titta på t.ex. underbara St. Augustine i Norra Florida. Flyg till JAX och hyr bil. Det är för långt att köra för så kort tid fram och tillbaka.

@sembl har annars bra koll på allt runt DC. Det finns en del pärlor där.

Om ni är öppna för annat än South Beach känslan så finns det mycket. Vill ni ha det samma glassiga som Florida så åk tillbaka dit.
 

pappapuff

Medlem
Har varit i VIrginia beach en del pga släkt.

Stranden/Boardwalken på ostsidan i Virginia Beach, där de flesta hotellen ligger, är rätt turistig. Stranden är fin men inget turkost vatten om ni letar efter det. Finns turbåtar ut för att kolla delfiner och fiska. Delfinerna brukar vara rätt frekvent synliga även från stranden.
Åker man till nordsidan av VB eller de nordligare gatorna av oststranden är det lite lugnare på stränderna.
Kan fortfarande vara lite kallt i vattnet i juni, framförallt på ostsidan. Kanske 19-20 grader innan det värmt upp sig lite mer i slutet av juni.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: fcx

char

Medlem
Nej södra Florida har vi inte tänkt åka till i sommar var mer för jämförelse då vi varit där. Ska kolla in Outer Banks, nåt boende du kan rekommendera?

Vi har också kollat in Rehoboth Beach, Bethany Beach, Ocean City i Delaware. Fördelen där är att det är närmare NY så det går mindre tid bort i resa om man vill köra.
 

sembl

Medlem
Oj detta kan bli ett långt inlägg men håll i hatten för söderut:

Asbury Park och Long Branch är ett stenkast i amerikanska mått mätt från Manhattan. Fina stränder och mer lokalbefolkning än turister. Många som har sina sommarhus där. Gemytligt och mysigt. Ingen lyx alls. Dock har priserna skenat rejält. Ett rum under sommar säsongen på Asbury Ocean Club kostade från $1000 mot normala 300.

Stone Harbour är mycket mer turistigt men fortfarande bra. Vattnet är inte riktigt varmt där heller men som svensk så ska det inte vara några problem. Bra variation på både ABNB och hotell och matställen.

Dewey Beach och Reheboth är det många från DC som åker till men forfarande lugnare än Ocean City. Snabbt hopp till mycket trevliga Dogfish brewery därifrån.

Som sagt Ocean City kan du helt skippa då det är party crowd, bröööl, tacky tshirts etc etc.

En av mina favoriter och nästan helt tursitfritt och väldigt enkelt är Chincoteague. Där har di fina stränder och vilda hästar som simmar mellan öarna och på stränderna. Vissa av stränderna är skyddade så man kan stänga av dem helt spontant för tex sköldpaddor etc.

Nags head är också mycket trevligt, men mindre utbud av boende och restauranger men nu börjar det faktist bli varmt i vattnet. Om du inte har problem med många politiska budskap, och flaggor etc så North Carolina lite som en hidden gem och deras outer banks . Besök på Kitty Hawk är ett måste

Morehead, Wilmington och Myrtle Beach är Red Neck Riviera. Så gillar man det så är det kanon. Minigolfbanor, tacky restauranger, bilköer, trucks som låter 5000dcb etc. Hade mycket kunder i det området utmed kusten och hatade det varenda gång. Finns ett trevligt Battleship som museum downtown Wilmington som är kul men det är allt.

Jag kan slå ett slag för min gamla hemstad, Charleston SC. Rikigt bra mat, mysigt och generellt bra utbud av hotell etc. Partystranden är Folly Beach så där håller man sig undan. Mycket college kids och fylla. Styr kosan mot Sullivans Island eller Kiawah för lugn och ro. Finns gott om delfiner i området och perfekta stränder för surfing och kite och andra aktiviteter. Charleston är även golfmecka för den som gillar att golfa. Charleston har även en sjuk ratio av kvinnor/män så när man går ut för att barhoppa så kan du vara den enda snubben på hela stället.

Till sist, Hilton Head, en rikigt fin klassiker med fantastiska golfbanor och stränder. Klart äldre klientel och lungt. Bra utbud av mat och hotell men man måste använda bil för det mesta. På sommaren är trafiken inte alls kul i. Nära till Savannah för mer utbud av mat, historia och restauranger. Genom Savannah så har du lilla Tybee Island som är en ganska sleepy håla vintertid men skiner upp på sommaren där lokalbefolkningen hänger. Tror att @Claes L har hängt där med sin familj och svärmor en del.
 

Claes L

Medlem
Personligen så undviker jag södern på sommarn då jag tycker det blir för varmt iom galen luftfuktighet.... Med det sagt så är Savannah en mycket trevlig stad (bra restauranger och barer) och Tybee en trevlig rustik strand stad, dom flesta glider runt i flippflopps och badbraller...
När skolorna har lov kan det dessvärre vara galet med folk.
 

cbroxe

Medlem
Kan bara hålla med gällande Outer Banks (Nags head, Kitty Hawk m.m)
Kanske till och med något av det bästa jag upplevt i USA. Alla kategorier…

Tror också att detta är optimalt om du utgår från NYC. Tillräckligt långt söderut för värme (finns till och med alligatorer där), men ändå inte allt för lång bilresa.

mvh
 

JacobGBG

Medlem
Väldigt uppskattad tråd med mycket bra förslag. Om det finns en infallsvinkel jag saknar så är det ställen bättre anpassade för barnfamiljer. Har vart av uppfattningen att Stone Harbour vart ett bra alternativ då kids kanske inte uppskattar de längre bilturerna ned till NC.
 

Senator

Moderator
Kan bara hålla med gällande Outer Banks (Nags head, Kitty Hawk m.m)
Kanske till och med något av det bästa jag upplevt i USA. Alla kategorier…

Tror också att detta är optimalt om du utgår från NYC. Tillräckligt långt söderut för värme (finns till och med alligatorer där), men ändå inte allt för lång bilresa.

mvh

Jag skulle nog flyga ner någonstans. Tror det faktisk blir billigare med hyrbil där.

Lite OT: jag var där helt i slutet av sommarsäsongen. Vi bestämde oss en onsdag för att åka ner torsdag och jag skulle flyga hem från JFK med British Airways på söndagen. Jag bokade 2x platser t/r med American mellan La Guardia och Richmond, VA torsdag till söndag. Det var single-cabin ERJ-145 och jag fick betala 2 x 9.000 Avios + 2 x $8 för dessa när American skulle ha $900 per person t/r. Jag minns hur imponerad min gäst blev av att jag först fick gratis drinkar i Admirals Club på grund av BAEC Gold/OneWorld Emerald sen ombord samma sak.

Vi sov över på Richmonds flygplats och hämtade hyrbil nästa morgon. På grund av trafiken hem, parkerade jag hyrbilen 25min innan avgången till LGA med hjärta i halsen :rolleyes: Älskar dessa regionala flygplatser i USA, sjukt smidiga! På LGA var det bara att kasta sig i en taxi till subwaystationen Jackson Heights-Roosevelt Av för expresståget till JFK. Saknar dessa spontana påhitt måste jag säga..
 

char

Medlem
Tack så hemskt mycket för alla tips. Vilket superforum det här är :)

Ska kolla upp alla ställen men verkar vara flera som plussar för Outer Banks / Nags Head, ser lovande ut efter en snabb titt Några tips på boenden där?

Kör vi dit kan vi ju alltid stanna några nätter även på Rehoboth Beach eller testa Virginia Beach några dagar.
 
Toppen