Finnair från ARN till JFK hade lördags ca 50 passagerare ombord idag var det ännu luftigare ca 35 passagerare ombord
Ca 70 pax på returen i kväll
Jag vet inte hur mycket cargo det hade ombord
Källa Expertflyer 15 minuter före avgång
Dagens flygning
Visa bifogad bild 125319
Finnair från ARN till JFK hade lördags ca 50 passagerare ombord idag var det ännu luftigare ca 35 passagerare ombord
Ca 70 pax på returen i kväll
Jag vet inte hur mycket cargo det hade ombord
Källa Expertflyer 15 minuter före avgång
Hehe, den suger......hur är det algoritmen fungerar med att få bekräftelse?
Tack för informationen, så med andra ord "sitt still i båten och vänta".Hehe, den suger...
Officiellt heter det att
a) väntelista bearbetas första gången T-59 dagar
b) väntelista bearbetas "regelbundet" fram till T-36 timmar
c) väntelista som inte bekräftats t-36h leder till att voucher/poäng returneras
Det heter också att platinum kan få bekräftat uppgradering före T-59 men bara "om det finns tillgänglighet", dvs det gäller antagligen inte om man först hamnar på väntelista.
Från och till har kundtjänst kunna trigga en bearbetning, dvs det finns folk som fått igenom sin väntelista genom att kontakta kundtjänst. Senare rapporter talar om att kundtjänst inte alls kan/vill det utan man får snyggt vänta.
PS
Lediga stolar i business har exakt 0 korrelation med att få uppgradering. De kan ha 20 lediga och 2 på väntelista som inte får uppgradering.
Hehe, den suger...
Officiellt heter det att
a) väntelista bearbetas första gången T-59 dagar
b) väntelista bearbetas "regelbundet" fram till T-36 timmar
c) väntelista som inte bekräftats t-36h leder till att voucher/poäng returneras
Det heter också att platinum kan få bekräftat uppgradering före T-59 men bara "om det finns tillgänglighet", dvs det gäller antagligen inte om man först hamnar på väntelista.
Från och till har kundtjänst kunna trigga en bearbetning, dvs det finns folk som fått igenom sin väntelista genom att kontakta kundtjänst. Senare rapporter talar om att kundtjänst inte alls kan/vill det utan man får snyggt vänta.
PS
Lediga stolar i business har exakt 0 korrelation med att få uppgradering. De kan ha 20 lediga och 2 på väntelista som inte får uppgradering.
Bra information! Då kommer jag försöka ett par HUACA rundor trotts min lägre status [Platinum]korrekt, det är, utöver denna explanation, helt mystikt system.
Jag som Platinum Lumo i flera år, hamnat lika ofta i kö men alltid ringt in och bett snällt, ibland gnälligt, och fått manuell upgrade, eller några gånger nekad och vänta snällt tills de gått genom senast vid gaten (som värst var det en missad connection därmed jag fick hans/hennes säte vid gate closed). Bara en gång har jag blivit utan, annars alltid uppad via köandet
Bra information! Då kommer jag försöka ett par HUACA rundor trotts min lägre status [Platinum].
Nej, de nya avgångarna med nya datum blev Economy och waitlist till Business.Kostar nada att försöka
Men jag förstod att du lmbokades redan till biz.?