Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

Säg den lycka som varar för evigt...

Det ser ut som att Finnair drar i nödbromsen för direktlinjen ARN-BKK. Från början skulle man flyga mars månad ut, men nu verkar sista avgången bli redan den 10:e januari. Alla flighterna efter det är borta från hemsidan, och tillbaka igen först i november (vilket var enligt ursprunglig plan).

Min resa i februari är ombokad via HEL på både utresan och returen.

Även jag har fått ombokning via HEL på min resa.
Har anat detta med tanke på beläggningen i kabinen när jag har kollat Expertflyer några timmar innan avgång.

Goda nyheter för den som använder BAEC = fler Tier Points

Gick förbi Finnair incheckningen idag vid 1130, deras kö var enormt lång till ekonomi. Skulle uppskatta att det var åtminstone 200 pers. Så lite folk måste de ha ombord för dagens flighter åtminstone. Prio checkin var dock bara 1 person.

Samtidigt hade sas ungefär 20 personer i kö totalt.

Gick förbi Finnair incheckningen idag vid 1130, deras kö var enormt lång till ekonomi. Skulle uppskatta att det var åtminstone 200 pers. Så lite folk måste de ha ombord för dagens flighter åtminstone.
Det var förmodligen LAX avgången du såg plus en avgång 13,15 till HEL vet inte om de checkar in via samma diskar.
LAX avgången ser ut enligt Experflyer så här 45 minuter före avgång, ganska välfylld

BE08B926-B54C-43F6-B9E4-FE013BDE4E25.png

Gick förbi Finnair incheckningen idag vid 1130, deras kö var enormt lång till ekonomi. Skulle uppskatta att det var åtminstone 200 pers. Så lite folk måste de ha ombord för dagens flighter åtminstone. Prio checkin var dock bara 1 person.

Samtidigt hade sas ungefär 20 personer i kö totalt.

Flög med de till LA på annandagen, bra beläggning på både utresa och tillbakaresa. Flyget till LAX och MIA avgår typ samtidigt, vilket förklarar köerna.

36 timmar före avgång. Men eftersom det nämndes köer och incheckning på flygplats ovan, så kanske du tänker på lämna baggage? Det går att göra kvällen innan, men bara i Helsingfors inte på arlanda
Tänkte mer om det går att checka in bagage på ARN kvällen före då vi kommer upp med flyg kvällen innan.

Säg den lycka som varar för evigt...

Det ser ut som att Finnair drar i nödbromsen för direktlinjen ARN-BKK. Från början skulle man flyga mars månad ut, men nu verkar sista avgången bli redan den 10:e januari. Alla flighterna efter det är borta från hemsidan, och tillbaka igen först i november (vilket var enligt ursprunglig plan).

Min resa i februari är ombokad via HEL på både utresan och returen.
Fick detsamma här nu också för min resa i mitten av mars! Jag hoppade av och begärde återbetalning istället, resa i Nov/Dec 2022 är inget alternativ just nu.

Får väl se om man får behålla sin status nu då detta var den enda resan jag bokat som direktflyg med Finnair från Arlanda. Flög Dubai - Helsingfors - Stockholm för ca 3 veckor sedan men den gäller ju inte...

Last edited:
Toppen