Senaste nytt

Diskussion om SAS vin ombord samt annan dryck

Well vad förväntar ni er av ett bolag som envisas med att servera salt o peppar i papperspåsar a la IKEA :) Den enda som är ok med SAS business är stolarna i förhållande till andra bolag.

Verkar som att champagne är tillbaka som pre departure drink nu på longhaul sedan 2 veckor tillbaka.

Inte förra veckan till LAX

Tyvärr ingen pre departure drink från SFO igår

Blev just serverad pre-departure-bubbel på SK931 CPH-LAX, se bildbevis. Det omnämndes som ”champagne” till en pax bredvid, men av smaken att döma är det SAS vanliga bubbel, känt från lounger och Plus. Rätt säker på att det inte är Gosset, även om det är det enda bubblet som nämns i dryckesmenyn för business på IFE. Får jämföra senare.
4415E75B-EED2-4690-93D7-DED388555082.jpeg

Last edited:
Blev just serverad pre-departure-bubbel på SK931 CPH-LAX, se bildbevis. Det omnämndes som ”champagne” till en pax bredvid, men av smaken att döma är det SAS vanliga bubbel, känt från lounger och Plus. Rätt säker på att det inte är Gosset, även om det är det enda bubblet som nämns i dryckesmenyn för business på IFE. Får jämföra senare.
Visa bifogad bild 125085
Be att få se flaskan ;)

Be att få se flaskan ;)
Tyckte nog att Gosset:en - serverad från flaska som snack före måltiden så då är jag säker - hade mer klassiska champagnetoner (som väntat), men var mer grönäpplig än tidigare releaser. Men glasen var olika och kanske hade jag en släng av Covid delta (omikron lär inte yttra sig som anosmi) trots negativt antigen-test igår. ;) Så det får förbli ”mystery bubble”. Tanken var mest att bekräfta det glada budet att pre-departure-glaset är åter!

SK932 LAX-CPH idag: mycket snabb pre-departure-servering, hade nätt och jämnt satt mig och priority-pax var fortfarande på ingång. Champagne fanns på brickan, den här gången är jag rätt säker på att det är Gosset:en. Alla i besättningen jag hört hittills är danska (fast SAS-skåningar börjar ju ofta på danska).

Har SAS några som helst planer på att återinföra tryckta menyer och vinlistor ombord? Känns rent utsagt covid-osäkert att behöva be besättningen rabbla upp alla dryckesalternativ samtidigt som de lutar sig mot en.

Toppen