Jag är ingen expert men har vänner som nog kan klassas som toknördar och detta var deras 40-årspresent till mig. Den intogs för 2 år sedan i sällskap med några nyare årgångar av Compte som jämförelse och jag kan minnas smaken av 76-an än idag.Då jag är relativt nyfrälst inom Champagnevärlden (sista 4-5 åren på riktigt) så finns inte ens champagner från dom åren i mina tankar.
Är dom så fantastiska eller är det mer en ”grej” i sig att få ynnesten att få smaka på en Old lady?![]()
Jag är själv väldigt förtjust i Duval Leroy och deras Femme är också en favorit. Hämtade precis ut deras Dégustation Secrète låda innehållandes 1x Duval-Leroy Blanc de blanc brut 1996, 1x Duval-Leroy Brut 1998, 1x Duval-Leroy Brut 2002, 1x Duval-Leroy Clos des Bouveries brut 2006, 1x Duval-Leroy Cumières brut 2007, 1x Duval-Leroy Cuvée Meilleurs Ouvriers de France brut 2008. Blir en god julVisa bifogad bild 124679
Syns lite dåligt på bilden, men en Duval Leroy Femme de Champagne 2002. En av mina absoluta favoriter, piskar många andra prestiger!
Sen självklart smörstekta kanapeer med smetana blandat med bryntsmör, torkad dill toppat med obscena mängder löjrom
Wow! Avis, hade inte sett den.Jag är själv väldigt förtjust i Duval Leroy och deras Femme är också en favorit. Hämtade precis ut deras Dégustation Secrète låda innehållandes 1x Duval-Leroy Blanc de blanc brut 1996, 1x Duval-Leroy Brut 1998, 1x Duval-Leroy Brut 2002, 1x Duval-Leroy Clos des Bouveries brut 2006, 1x Duval-Leroy Cumières brut 2007, 1x Duval-Leroy Cuvée Meilleurs Ouvriers de France brut 2008. Blir en god jul![]()
Är det den som finns på bolaget men slut hos leverantören nu?Jag är själv väldigt förtjust i Duval Leroy och deras Femme är också en favorit. Hämtade precis ut deras Dégustation Secrète låda innehållandes 1x Duval-Leroy Blanc de blanc brut 1996, 1x Duval-Leroy Brut 1998, 1x Duval-Leroy Brut 2002, 1x Duval-Leroy Clos des Bouveries brut 2006, 1x Duval-Leroy Cumières brut 2007, 1x Duval-Leroy Cuvée Meilleurs Ouvriers de France brut 2008. Blir en god jul![]()
Ja precisÄr det den som finns på bolaget men slut hos leverantören nu?