Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Martin_S

Medlem
Någon som lyckats boka Air Canada sedan online-bokningen återöppnades? Får precis som några av er andra felmeddelandet "the price is no longer valid...". Har testat en flera olika datum och flighter.
 
Jag vill lyfta en varningens finger för bokningssidan. När jag valt mina flighter och gått vidare till betalsidan, hade det ändrats. Från ARN-DUS-NRT-DUS-ARN i business blev det ARN-DUS-NRT/HND-FRA-ARN med hemresan i ekonomi (och poängsumma för business/ekonomi).
 
Jag vill lyfta en varningens finger för bokningssidan. När jag valt mina flighter och gått vidare till betalsidan, hade det ändrats. Från ARN-DUS-NRT-DUS-ARN i business blev det ARN-DUS-NRT/HND-FRA-ARN med hemresan i ekonomi (och poängsumma för business/ekonomi).
lyckades du plocka ihop resan ben-för-ben? jag kan bara välja en enkel eller en tor
 

Rasmus_1

Medlem
Lyckades till min stora glädje boka två platser Arlanda-Rio i november med TAP i business, bara för att upptäcka att hemresan ligger på svärmors 75-årsdag så hon kanske inte kommer vara sådär super-pepp på att passa barnen just då. När jag insett mitt misstag så upptäckte jag att länken "Ansök om återbetalning" är borttagen på bonusbokningar. Oklart varför? Så antingen gäller det att övertyga mina föräldrar att ta hand om barnen eller så blir det att ringa in till SAS för att avboka.. vouchern går ut vid nyår som för många andra. Med tanke på kaoset på Arlanda känns tanken på att sitta i telefonkö för att mixtra med en bokning om typ ett år sådär lagom etisk/rimlig.
 
Last edited:
Andra som har problem med att boka Star Alliance-award-resor idag? Jag hittar en schysst resa till Japan, men det går inte att klicka på "Fortsätt"-knappen, den är grå. Jag har försökt med olika browsers på olika datorer.

*EDIT* Det verkar vara problem med min 2-for-1-voucher... jag ser nu att priset inte förändras om den aktiveras. Jag får kanske ringa i stället.
 
Andra som har problem med att boka Star Alliance-award-resor idag? Jag hittar en schysst resa till Japan, men det går inte att klicka på "Fortsätt"-knappen, den är grå. Jag har försökt med olika browsers på olika datorer.

*EDIT* Det verkar vara problem med min 2-for-1-voucher... jag ser nu att priset inte förändras om den aktiveras. Jag får kanske ringa i stället.

Jag ringde in och bokade. Vissa kunder verkar ha problem med att använda 2-for-1-voucher online, så jag behövde inte betala bokningsavgiften på 450,-.
 
Toppen