Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

BAS

Medlem
Testade på olika enheter med olika betallösningar. När köpet gick igenom var det på desktop Chrome, betalt med SAS MasterCard. Hade dessutom bytt ut alla svenska tecken i våra namn då. De svenska tecknen byttes visserligen vid tidigare försök ut automatiskt när man kommit till betalningsöversikten.

Antagligen är ovan faktorer oväsentliga, och att köpet gick igenom fjärde gången ren slump.
 

Volatyle

Medlem
Testade på olika enheter med olika betallösningar. När köpet gick igenom var det på desktop Chrome, betalt med SAS MasterCard. Hade dessutom bytt ut alla svenska tecken i våra namn då. De svenska tecknen byttes visserligen vid tidigare försök ut automatiskt när man kommit till betalningsöversikten.

Antagligen är ovan faktorer oväsentliga, och att köpet gick igenom fjärde gången ren slump.

Japp, lär vara slumpen. Funderar på om jag ska ringa telefonbokningen och förklara läget och hoppas dom kan boka åt mig utan att lägga på den manuella avgiften.

Vol
 
Nu dök dom upp igen, systemfel igen.
Tror ni man kan få igenom det här med telefonbokningen utan den manuella avgiften? Med tanke på att det inte verkar gå att boka via hemsidan men biljetterna är ju till synes tillgängliga...

Ja.

angående att biljetterna försvunne är för att de ligger låsta pga ditt försök att boka, och släpps efter någon timme.
 

Volatyle

Medlem
Om man nu ska boka över telefon, så gäller inte tallin längre va? Man ringer numera SAS vanliga kundtjänst? 0770-727727 för att boka star alliance award med 2-4.1?`

Vol
 

Philip G

Medlem
Jag ringde nyss och fick svaret att "All tillgänglighet ska nu gå att hitta på Star alliances bokningssida". Jag upplever att det var en okunnig person som jag fick tala med, för visst ska det väl fortfarande gå att ringa in och boka?

Jag föreslog ett antal rutter men fick ett automatiskt nej på alla, typ. Är det bara att ringa upp igen och hoppas på en kunnigare motpart?
 

Filip

Medlem
Jag ringde nyss och fick svaret att "All tillgänglighet ska nu gå att hitta på Star alliances bokningssida". Jag upplever att det var en okunnig person som jag fick tala med, för visst ska det väl fortfarande gå att ringa in och boka?

Jag föreslog ett antal rutter men fick ett automatiskt nej på alla, typ. Är det bara att ringa upp igen och hoppas på en kunnigare motpart?

Ja, ring igen. Direkt när det är mixed cabin så går det ju inte att boka!
 
Lyckades boka online på typ femte försöket, testade Chrome och Klarna som betalmetod när det gick igenom. Var på telefon med 2-4-1 numret samtidigt och killen där kunde inte se några bonusflighter trots att det fanns många alternativ när man sökte på hemsidan

Fick bokningsbekräftelse och poängen drogs men kan inte få in bokningen i appen än, oklart om det faktiskt fungerat. Helt sjukt hur dåligt systemen fungerar, får väl räkna med att jag åker på en cancellation om några dagar :(
 

inka

Medlem
Japp, lär vara slumpen. Funderar på om jag ska ringa telefonbokningen och förklara läget och hoppas dom kan boka åt mig utan att lägga på den manuella avgiften.

Vol
Vad är det för kostnad per person gällande den manuella avgiften 2-4-1 om man ringer in isf att använda sas.se? Leg för leg kan man väl inte boka via sas.se (är ifs också svårt via telefonsupporten om man inte har tur och får prata med rätt person)?
 
Last edited:
Toppen